דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חסר רק אור הבורא

חסר רק אור הבורא

שאלה: איך אנחנו מגיעים לבקשה שהבורא ישלוט על הרצון להנות שלנו?

תשובה: למעשה, אפשר להגיע לזה רק באמצעות העבודה עם הסביבה שלכם. לפני אברהם תהליך התיקון האמיתי כביכול עוד לא התחיל, אלא השבירה נמשכה. עשרים דורות מאדם עד נוח ומנוח עד אברהם נועדו לגלות את הרע. מזמני אברהם והלאה גם כן מתרחש גילוי הרע אבל זהו כבר רע ביחס לחיבור.

אין שיטה אחרת. נשמת אדם הראשון נשברה לחלקים רבים שהתפזרו לאלפי כיוונים, וכל התיקון שלהם הוא בחיבורם. לכן, רק חוסר היכולת שלנו להתחבר על אף כל הניסיונות לעשות זאת נקרא ה"רע". היצר רע, נקרא, הכוח שמתנגד לאיחוד. אם אנחנו מרגישים שבזה תלוי תיקון העולם, יוצא שזה הדבר היחיד שאליו צריך להשתוקק.

אנחנו כבר נמצאים באיחור של כמעט מאה שנה מאז שהתחילה העלייה הראשונה לארץ ישראל, באותה תקופה הבעיה הזאת החלה להופיע. כל הצרות של המתיישבים הראשונים, כל המלחמות נבעו מכך שהחלוצים הראשונים של תנועת ביל"ו שעלו לארץ ישראל קראו לעצמם לפי האותיות הראשונות מהשיר של ישעיהו הנביא: "בית יעקב לכו ונלכה", אבל הם חתכו את סוף המשפט: "באור ה'".

כלומר הם תכננו להקים במדינת ישראל קיבוץ רגיל וזו הסיבה לכל הכישלונות שלהם. היה רק צריך להוסיף לזה את אור הבורא, כמו שכתוב אצל הנביאים.

מהות הפסח היא בחיבור, בנכונות להפוך לעם. החל מבבל הרצון ליהנות גדל במשפחה אחת. בסופו של דבר, האגו עלה עד כדי כך שהפריד ביניהם והפך אותם לזרים אחד כלפי השני, הפרעה נכנס ונתקע ביניהם, כמו כן המצרים והיצר הרע.

אף על פי שהם גילו את היצר הרע ביניהם, הם בכל זאת רצו להתחבר, אך לא היו מסוגלים. זה אומר שהפרעה שולט עליהם, המצרים משעבדים אותם ואינם מאפשרים להתאחד. הם בכל זאת בכל הכוח משתוקקים לחיבור ולכן מבינים שחייבים לפרוץ מהמצב הזה, לעלות מהמצרים שנמצא ביניהם, מכוחות הפירוד.

קבלת הכוח לעלות מעל ההפרדה שלהם נקראת "יציאת מצרים". אם אנחנו בקבוצה העולמית שלנו נקבל את כוח האיחוד שיחבר אותנו, אז זה ייקרא "יציאת מצרים". הכול נמדד רק לפי דרגת החיבור שכוח הבורא אמור לתת לנו.

כאשר האור מגיע, כלומר מתגלה בנו הכוח שלו, זה אומר שהבורא עוזר לנו ואנחנו מקבלים אפשרות להתחבר. צורת החיבור הנכונה שאנו משיגים נתפסת אצלנו כגילוי הבורא לנבראים. בהתאם לצורה הזאת אנחנו מרגישים את האור.

הרי האור הוא משהו שאנחנו מאוד רוצים ושעכשיו מתגלה ברצון להנות שלנו, מפני שלפי ההשתוקקות שלנו לאיחוד אנחנו רוכשים את צורתו. זה אומר שהבורא מכין את הגילוי שלו שמביא אותנו מהגלות אל הגאולה.

מתוך השיעור על מאמר מספר "שמעתי", 30.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
זמן של רחמים מיוחדים מלמעלה
הבריחה מממלכת השׂנאה
לצאת ממצרים בלי לזוז מהמקום

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest