דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / חלקים נפרדים במערכת השלמה

חלקים נפרדים במערכת השלמה

בעל הסולם, "מתן תורה", (גרסה מקוצרת): "מכאן נבין למה "כל ישראל ערבים זה לזה". שלכאורה זה לא מוצדק, שאם משהו חוטא, יגבה ה' את חובו ממך. ר"א בר"ש אומר, שכל בני העולם ערבים זה לזה, וכל יחיד יגרום במעשיו זכות או חובה לכל העולם כולו".

וזה מה שאנחנו רואים היום: היוונים צברו חובות, הגרמנים סובלים מזה, הצרפתים מפחדים מזה, האיטלקים מתקרבים לזה, וכן הלאה. ממש ערבים זה לזה, אחראים זה על זה. איך זה יכול להיות?

כל העניין הוא, שהחלקים של המערכת האחידה אינם נבדלים זה מזה. אנחנו הם אלה שיוצרים ביניהם את ההבחנות, אך למעשה, במערכת האנלוגית האינטגרלית כל החלקים תלויים זה בזה בו זמנית. והמערכת הזאת עובדת רק אם הכניסה, היציאה וכל התהליכים הפנימיים נמצאים באיזון.

קיימים בתוכה מנגנונים רבים, שמחוברים בקשר הדדי אחד. כשהמערכת מקבלת קלט מסוים, כל המערכת מתחילה לעסוק בחיבור ובתיקון, עד שהיא מתגברת לחלוטין על ההפרעה הזאת, ואז היא מייצרת את הפלט.

אם כן, לא מדובר בסתם מוליך שמורכב משרשרת של בלוקים (▢▢), בדומה למערכת בדידה. לא, הכול מחובר לאחד, והפלט לא יגיע עד שהקלט שהתקבל בכניסה יעובד במלואו, עד שכל המערכת תתגבר עליו ותעלה את עצמה לדרגה חדשה.

כך גם עובד הגוף שלנו. בזמן האחרון המומחים יוצרים יותר ויותר מערכות מהסוג הזה, מפני שכל העולם מקבל בהדרגה את צורת המבנה האנלוגי הכולל. כל הטבע מהווה מערכת "עגולה" בלתי נפרדת, ורק האדם עם תפיסתו ה"מרובעת" והמקוטעת, נתון לשליטת האגואיזם שלו ואינו מבין את תגובותיו.

ככלל, האנושות תמיד יצרה לעצמה מערכות ליניאריות, עד שהגיעה השעה, ואנחנו רואים בצורה יותר ויותר ברורה שהכול מסביבנו מקושר הדדית ושכל חלקי הבריאה פועלים בהדדיות במנגנונים האינטגרליים, האנלוגיים, שמרכיבים יחד את המערכת היחידה של הטבע.

היחסים האינטגרליים האלה של הטבע מתגלים לנו בהדרגה. כל אחד מאיתנו גדל בתוך האגואיזם שלו, ורק היום אנחנו מגלים שכולנו נמצאים במערכת שלמה וכוללת.

כאן צריכים להבין שהשינויים יכולים לבוא רק מאיתנו, כאשר כל אחד יכיר את עצמו כחלק אינטגרלי של המערכת האינטגרלית. הרי בתוך המערכת הפרט והכלל שווים. ללא זה אנחנו לא נגלה כיצד להתייחס נכון לטבע, ותמיד נסבול. אנחנו עדיין לא מבינים שהניגודיות בין הגישה האנלוגית והדיסקרטית גורמת לפגם גדול בטבע, שגורם לנו לצרות גדולות.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מתן תורה", 10.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הערבות היא עובדה קיימת
פער בין שתי מערכות
שתי מערכות הקשר שבבריאה: האנלוגית (העליונה) והספרתית (התחתונה)

One comment

  1. שלום כבודו
    כל כך יפה "כל ישראל ערבים זה לזה "
    ואיך נוכל לממש יופי זה כאשר אחינו הגרים בשכונה הסמוכה ומאמינים אדוקים בעשית מצוות ואין להם סבלנות לשונים מהם, ואילו אנו שאיננו שומרי מצוות אבל אמונים על וותרנות ואהבה ואינני רואה פתרון של שיתוף ושיוויון ביננו
    אנא התיחסותך
    בכבוד והערצה
    משה גואל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest