דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / חכמת הקבלה ושבע החכמות החיצוניות

חכמת הקבלה ושבע החכמות החיצוניות

חכמת הקבלה מדברת על העולם הרוחני, על הכוחות שפועלים בטבע. כשהכוחות הללו משפיעים על החומר של העולם שלנו, הם יוצרים בו דמויות שונות, את כל היקום עם כל מה שממלא אותו: הדומם, הצומח, החי ובני האדם. אך את כל זה אנחנו רואים על המסך שבחלקו האחורי של המוח שלנו, ולכן נדמה לנו שזה כביכול נמצא מולנו. כך אנחנו מתארים לעצמנו את המציאות.

לכן חכמת הקבלה נבדלת מכל התמונה השקרית הזאת, על אף שדווקא התמונה הזאת מסייעת לנו להשיג את עומק הבריאה, את כוונותיה ואת אופיו של הבורא. אך למעשה, חכמת הקבלה מלמדת כיצד לעבור מהתמונה החיצונית למצב הפנימי האמיתי, שבו נשארים רק שני כוחות: כוח הבורא וכוח הנברא. כל אחד מהם מתחלק לעוד המון חלקים, כוחות ופעולות. אך בעצם מדובר רק על שני כוחות: הרצון לקבל, הרצון להשפיע ומה שמתרחש ביניהם. זוהי כל החכמה.

אם אנחנו מדברים על שיתוף הפעולה של שני הכוחות העיקריים האלה, אנחנו מדברים על חכמת הקבלה. ואם אנחנו מדברים על כל התוצאות האפשריות שלהם בדרגות השונות של החומר: הדומם, הצומח, החי והמדבר, אנחנו מגיעים לחכמות של העולם הזה. ודאי שהחכמות הללו אמיתיות, מפני שהן נותנות לנו ידיעה אודות ההתנהגות החיצונית, שבה מתגלה הפעולה של שני הכוחות הפנימיים הללו. אך החכמות האלה מאוד מוגבלות, וניתן להסתמך עליהן רק במסגרת העולם הצר שלנו.

אם כך, חכמת הקבלה מסבירה לנו את שני הכוחות העיקריים שפועלים בתוך הטבע. זהו הבסיס והיסוד לכל שאר החכמות, ולא רק החכמות שחוקרות את הטבע החיצון, כמו הפיזיקה, הכימיה, הביולוגיה, הזואולוגיה וכדומה, אלא גם החכמות ששייכות בצורה ישירה לאדם, כמו המוזיקה, הריקוד והציור. גם החכמות הללו נכללות ב"שבע החכמות החיצוניות", מפני שהן מסבירות לנו על הצורות שבהן האדם קולט את עולמו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 21.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
המדע על טבע ההשפעה
בעולם הזה הכול יחסי!
מהי הנוסחה להשראה?

2 comments

  1. ואלרי מנהריה

    **** אולי אפילו פשוט(בעיניי)- שהחכמת הקבלה מלמדת להבין (לחוש) את הפסוק הראשון של המאמר… הנידון כלפי העולם, שהוא האדם בתוכו (אדם עולם קטן)…?!

  2. ואלרי מנהריה

    ***** אל איזה חלק של עצמו – אדם פונה בחלומו?
    לעט דרישה להתגלות… – מתוך עזות בשאיפות!
    תודה, וסליחה שאתם עוד סובלים אותי 🙂

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest