דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חכמת הקבלה היא מדע על אהבה

חכמת הקבלה היא מדע על אהבה

האדם מגיע לחכמת הקבלה לאחר שמעוררים אותו להכיר את הכוח הנסתר, לדעת לשם מה הוא חי ומה הטעם בחייו. הוא עובר שלב אחר שלב בהתפתחות הרוחנית ומשיג את הנקודה הקריטית שבה הוא מתחיל לחשוב כיצד להשיג את העולם הרוחני. קודם לכן הוא חשב שניתן להשיג אותו עם האמצעים שקיימים ברשותו: עם חמשת החושים שלו, המוח שלו ותפיסת המציאות שלו.

אך בשלב מסוים הוא מרגיש שלא ניתן לגלות את העולם הרוחני בצורה כזאת. הוא מבין שעליו לשנות את עצמו. ואז הוא נזכר באמרה הידועה: "בראתי יצר רע ובראתי לו תורה תבלין, כי המאור שבה מחזירו למוטב".

כל אדם מתאר לעצמו את העולם הרוחני בדרכו שלו. חכמת הקבלה מגדירה אותו כתכונת ההשפעה והאהבה. כשהאדם יוצא מתוך תכונותיו האגואיסטיות, הוא מתחיל לגלות את המציאות העליונה בתכונות ההשפעה ההפוכות מהן.

המקובלים מסבירים שאנחנו חייבים לפתח בתוכנו את תכונת ההשפעה, כלומר לתקן את הלב (הרצון). זאת אומרת, שאם עכשיו הרצון שלנו פועל רק על מנת לקבל לעצמו, צריך לשנותו ולגרום לו להרגיש את הרצונות הזרים כמו הרצון שלו עצמו. כל השיטה נועדה לתקן את האגו של האדם, שרוצה לבלוע את הכול לתוכו, באמצעות פיתוח חוש נוסף במקומו, מעליו, שיגרום לו לצאת מתוך הרצון של עצמו.

כשהגעתי ללימוד חכמת הקבלה, כבר הייתי מדען ובעל עסק, היו מאחוריי עשרים שנות לימוד. אך כל המקובלים שיצא לי ללמוד אצלם היו אנשים פשוטים. אני זוכר שפעם הרב"ש סיפר לי שהוא התחיל את הקריירה המקצועית שלו כעוזר נפח, לאחר מכן הוא היה סנדלר, ובשנים האחרונות עבד כפקיד במס הכנסה. הייתי בטוח שבזכות השכל שלי אוכל להשיג הרבה. רק כעבור זמן מה הבנתי שחכמת הקבלה היא מדע של רגשות, שדורש מאיתנו לתקן את הלב שלנו.

חכמת הקבלה מסבירה שהשכל מתעורר בנו רק לפי המידה שבה הלב מפעיל אותו. הוא רוצה לדעת מה הוא מרגיש ומדוע, מהיכן באות אליו ההרגשות וכיצד ניתן לשנות אותן. ואז הלב מפעיל את השכל. אנחנו יודעים טוב מאוד שאם נופלות עלינו בעיות וצרות, השכל שלנו מתחיל לעבוד טוב יותר. הנחיצות שמתעוררת מפתחת במשהו את השכל. אם כך, התפקיד של מערכת המוח הוא לעזור לנו למלא את הרצון.

את חכמת הקבלה ניתן לכנות: השיטה לפיתוח רגש האהבה. במילים אחרות, המטרה שלי היא להתחבר עם כל הרצונות (הצרכים) הזרים ולקבל אותם כאילו היו שלי. הדאגה שלי לצרכי האחרים כמו לשלי, נקראת האהבה שלי אליהם. זה אינו קשור למילוי שמישהו מספק לי בתמורה על כך. להיפך, התענוג שלי יהיה מעצם העובדה שאני ממלא את האחרים.

לכן, כשמתחילים ללמוד את חכמת הקבלה, מתעוררים בלב רגשות חדשים, שבעזרתם אנחנו מבינים שנוכל לחוש תענוג והנאה אינסופיים אם נצא מתוך עצמנו ונמלא את האחרים. זה מעניק לנו הזדמנות בלתי פוסקת ובלתי מוגבלת, שפתאום מגלה בפנינו תפיסת מציאות חדשה, אופקים חדשים.

כי אם האדם יוצא מתוך עצמו ומתחיל להרגיש את צרכיהם של האחרים במקום של עצמו, הוא כבר אינו מרגיש את עצמו, ומגיע בהדרגה למצב שבו כבר אינו זקוק לדאוג לעצמו. כשאנחנו רוכשים את תכונת ההשפעה, אנחנו מקבלים בתוכה את המילוי, משיגים בזכותה את העולם העליון והופכים להיות דומים לבורא.

מתוך ההרצאה הפתוחה בבית "קבלה לעם" – פתח תקווה, 21.12.2010

2 comments

  1. "התענוג שלי יהיה מעצם העובדה שאני ממלא את האחרים."

    אחרים?? האם יש אחרים ברמת אהבה והשפעה??

  2. שולמית אילת

    בס"ד לכ" כולנו יחד עם רבינו המעלה אותנו במדרגות שלו,מדבר על אהבה,מה היא אותה אהבה? רק אור האל יודע את אותה אהבה נעלה המעלה אותנו מעל עצמינו מעל שאיפותינו,ניתן לגלות אותה אם נעשה חיפוש בנשמה הטהורה,זאת שמחברת את כולם ורוצה להתאחד עם כל העולם,להביא שלום בתוכינו פנימה,לפתוח מרחב-יה לכולם,לבקש,להתפלל תפילה זקה.לזכות את כולם באותה אהבה נעלה,ללא תסכול קנאה תחרות ושנאה.פשוט להתפשט מכל המחסומים וההפרעות,מעל הדעת,מעל המה ודע,מעל הכח והמה בלי למה איך ומדוע,לבקש ראיה צלולה,לקפוץ קפיצה קלה,ומצה שכהרף עין נמצאת הישועה זו השעה הנכונה בכולנו להשפיע על הבריאה לשנות אותנו,לטהר את כולנו ,אז בואו נשיר ונשמח נהלל ונשבח את בורא העולם,את אור האל המופלה המוריד עלינו את טובו והטבתו לכולנו,ומכין אותנו לגאולה מתוך אהבתו. אמן כן יהי רצון.שלכם שולמית אילת.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest