דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / חכמת הקבלה היא גילוי כל המציאות בתוכך

חכמת הקבלה היא גילוי כל המציאות בתוכך

שאלה: מהי חכמת הקבלה?

תשובתי: מהשורש העליון (מחשבת הבריאה) ממעלה למטה, דרך כל העולמות, יורדת אלינו איזושהי השפעה, שמגיעה עד הנקודה הסופית, נקודת העולם הזה. היא כוללת בתוכה חלק חיצוני: חמשת העולמות העליונים, וחלק פנימי: הנבראים.

כל הבריאה היא העולמות והנשמות שנמצאות בתוך העולמות. חכמת הקבלה חוקרת הכול חוץ מהשורש עצמו. היא חוקרת כיצד הכול התפשט ממעלה למטה, כיצד הכול חוזר ממטה למעלה, והכול מנקודת מבטו של האדם המשׂיג זאת.

בתוך המערכת הזאת נמצא מישהו שנקרא "אדם" (בינתיים איננו יודעים מיהו), ומה שמתגלה ביחס אליו נקרא חכמת הקבלה.

אני נמצא עכשיו במציאות של העולם הזה ומרגיש הכול דרך חמשת החושים: הראייה, השמיעה, הטעם, הריח והמישוש. בעזרתם אני מגלה ותופס את מה שמתרחש מבחוץ. אך אינני מסוגל לדעת מה מתרחש שם באמת. הפיזיקאים יגידו שמשפיעים עלינו גלים, הכימאים יטענו שמדובר בריאקציות בין חומרים כלשהם, מולקולות. בכל מקרה, אני קולט השפעות כלשהן ומגיב עליהן. זוהי התפיסה הפנימית שלי, מישהו אחר יכול להגיב באופן שונה.

כל בני האדם בנויים באופן זהה, ולכן כולם קולטים בערך את אותו הדבר. איזשהו יצור אחר היה מרגיש מציאות אחרת. כל אחד מאיתנו מרגיש את העולם בהתאם לתכונותיו, לאופיו ולגֵנים שלו. בני האדם, בעלי החיים, החרקים, הצמחים, אפילו האבנים – כל אחד מרגיש את עצמו ואת הסביבה שלו באופן שונה.

חכמת הקבלה מדברת רק על האופן שבו האדם קולט את העולם. גם כאן אמנם קיימים הבדלים, אך בכל זאת יש לנו איזושהי קליטה משותפת. אנחנו בכל זאת מבינים זה את זה איכשהו! בדרגות הדומם, הצומח והחי, ההתרשמויות שלנו כל כך תואמות, שאנחנו לגמרי תמימי-דעים לגביהן. רק במדרגת האדם, שבה מתחילה הפסיכולוגיה, קיימות צורות שונות של תפיסה והרגשה, וכבר מתחילים קשיי ההבנה.

כל מה שאנחנו קולטים בחמשת החושים, ללא עיוותי התפיסה הפסיכולוגית, נקרא השגת העולם הזה, שעדיין לא התלבשו עליה העצבים והמחשבות שלנו. אם באופן כזה אנחנו משיגים גם את חמשת העולמות הרוחניים, זה נקרא חכמת הקבלה: כל הירידה ממעלה למטה, מההתחלה עד הסוף ומהסוף שוב להתחלה, כל המטרות והמערכות, הסיבות והתוצאות, הכול עד לפרט האחרון.

חכמת הקבלה מסבירה מיהו האדם, לשם מה הוא נברא, מדוע הייתה נחוצה הירידה ממעלה למטה, ומה מחכה לנו בסוף העלייה. החכמה הזאת כוללת בתוכה הכול, כולל הפיזיקה, הכימיה וחיי האדם בעולם הזה. הכול שם בפנים.

חכמת הקבלה היא גילוי כל המציאות בתוך האדם המשׂיג אותה. האדם עולה בעולמות ומשיג את המציאות בחתכים מסוימים שלה: מדרגה ראשונה, שנייה, שלישית, וכן הלאה. בכל פעם שהוא עולה למדרגה גבוהה יותר, מתברר לו שכל המדרגות הקודמות כבר נכללות בתוכה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהותה של חכמת הקבלה", 23.01.2011

One comment

  1. אני כל הזמן מתפללת מכל ליבי תפילת רבים שואלת מתי כבר כולנו נתחבר משתדלת בהפצה רואה כל הזמן את הערוץ. האם יכול להיות שבגלל שאין לי גבר לא אקבל אף פעם את האור אלא אוכל רק להתכלל במקצת?פתאום הרעיון שאני מאמינה בו בכל ליבי נראה לי מתרחק… מה עלי לעשות האם זה הפרעות? תודה מראש לרב היקר שלנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest