דף הבית / חכמת הקבלה / החכמה על מהות החיים

החכמה על מהות החיים

חכמת הקבלה הסתתרה אלפיים שנה מרגע כתיבת ספר הזוהר. עם ישראל יצא לגלות, כך שנפל מגובה רוחני של אהבת הזולת לשנאת חינם, זה נקרא חורבן בית המקדש.

באופן כזה, חכמת הקבלה מצאה את עצמה בהסתרה ונשארה רק היהדות המסורתית, הידועה לכולם עד היום.

חכמת הקבלה הייתה חייבת להסתתר במשך כל הזמן הזה עד לזמנינו. ובמאה ה-20 הופיע מקובל ענק, הרב יהודה אשלג, שכתב ספרי קבלה שבעזרתם אנחנו יכולים לעורר את עצמנו ללימוד, להתחיל ללמוד, כדי לדעת, להבין, להרגיש, לגלות בעצמנו את אותו העולם האמיתי בו אנו חיים. בעיקרון, העולם שלנו הוא רק ספירה קטנטנה בתוך עולם עצום אותו איננו מרגישים.

הפיזיקה המודרנית מסבירה, שקיימת איזו מציאות למעלה מהעולם שלנו, אבל היא לא מסוגלת לגלות אותה. כי כדי לגלות את העולם הרוחני שמנהל את כל החיים שלנו, דרושים כלים אחרים, אותם רוכשים רק באמצעות לימוד חכמת הקבלה.

הרב יהודה אשלג כתב ספרים שבעזרתם אנחנו יכולים להתחיל ללמוד ולגלות, באיזה עולם אנחנו נמצאים, בשביל מה אנחנו חיים, מהי מטרת חיינו. הוא כתב פירוש לספר הזוהר, הודות לו אנחנו יכולים להבין את הספר הזה, כמו כן הוא כתב המון מאמרים ושישה כרכים של "תלמוד עשר הספירות", ספר הלימוד הגדול ביותר בחכמת הקבלה שקיים נכון להיום.

על ידי לימוד ספרי המקור הללו, אנחנו יכולים הבין מה המשמעות של חיינו, באיזו מציאות אנחנו חיים, באיזה תהליך של התפתחות אנחנו נמצאים, מי מנהל אותנו ואיך אנחנו יכולים להפוך להיות בני אדם חופשיים, כך שנשיג חופש בחירה. חכמת הקבלה מאפשרת לעלות למעלה מהמוות, ולמעלה מהחיים הגשמיים הללו. כל זה בידינו.

הרב יהודה אשלג מגדיר בצורה כזאת את חכמת הקבלה במאמר "חכמת הקבלה ומהותה": "מה היא חכמת הקבלה? חכמת הקבלה בכללה, היא עניין של התגלות אלקיית, מסודר בדרכיו בכל בחינותיו, ממה שנתגלה בעולמות, וממה שעתיד להתגלות, ובכל האופנים שאך אפשר לפעמים להגלות בעולמות, עד סוף כל הדורות".

כלומר, חכמת הקבלה היא שיטת גילוי. היא מגלה לנו את כל הבריאה ושלבי התפתחותה מרגע זה ועד סוף כל הדורות. אנחנו יכולים לגלות את מה שהיה בעבר ומה שיקרה בעתיד, לעבור בחופשיות למעלה מהזמן בכל כיוון מאותה הנקודה שבה אנחנו נמצאים עכשיו.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 7.6.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest