דף הבית / חינוך, ילדים / חינוך קובע את הגורל

חינוך קובע את הגורל

שאלה מה –  Facebook: אתה כל הזמן אומר, שחינוך יפתור את כל הבעיות של האדם ושל העולם. אבל, מדברים על כך כבר עשרות שנים ולמרות ריבוי הארגונים שעוסקים בחינוך, החיים מתנהלים לפי חוקים משלהם.

תשובתי: החיים מתנהלים לפי חוקי האגואיזם ואילו עלינו לפעול כך שהם יזרמו לפי חוקי האלטרואיזם: השפעה, אהבה, איחוד. את זה לא עושה וגם לא יכול לעשות אף אחד.

היחיד שהצליח בכך לפני 3,500 שנה, היה אברהם, כאשר הוא קרא מבבל, לכל אלה שרצו לנטרל את המשבר ההומאני, הכלל אנושי וחברתי שהתלקח שם. הוא יצר קבוצה מאותם אנשים שהצטרפו אליו ודבקו בו, שקרא לה בשם "ישראל" או העם היהודי.

אברהם הפך לאב הראשון של מערכת חינוך חדשה, של איחוד. מאז, כבר 3,500 שנה הקבוצה הזו קיימת, ולא יכולה להתפרד ולא להיעלם! היא עומדת מול כל שאר אומות העולם, אותם הבבלים שהתפזרו והתיישבו בכל רחבי העולם, וכולם מרגישים שהם משהו מיוחד. כל שנותר לנו זה לקחת את השיטה הזאת ולהחיל אותה על כל העולם, מפני שהעולם כבר הבין שאין לו ברירה, שהעיקר זה איחוד, אחרת בני אדם "יאכלו" זה את זה.

שאלה: כאשר אתה מדבר על קבוצה שקיימת ומכירה את השיטה הזאת, האם אתה מתכוון לכל העם היהודי?

תשובתי: לא! מאז כל היהודים איבדו את השיטה הזאת, פרט למקובלים שמדור לדור מובילים אותה ומיישמים אותה על בסיס ניסיונם האישי. אם הם ינהיגו את מערכת החינוך הזאת ויפקחו עליה אז האנושות תגיע לסיומה הטוב, לאיחוד מלא.

שאלה: אתה חושב, שבני אדם ישמעו את זה?

תשובתי: אם הם לא ישמעו, אז יהיו כמה מלחמות רציניות שיביאו כאלה ייסורים, שהם ייאלצו לשמוע. אבל חכם רואה מראש הנולד, הוא רואה את הייסורים ולא נכנס לתוכם.

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 13.3.2017

 

 

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest