דף הבית / המשבר ופתרונו / חינוך – הפתרון לכל הבעיות

חינוך – הפתרון לכל הבעיות

שאלה: שנת 2016 הייתה שנה של פיצול ופילוג אירופי. באיזה אופן אפשר לאחד בצורה נכונה את אירופה?

תשובתי: זה לא פיצול ופילוג, אלא גילוי של מה שתמיד היה קיים באירופה, היא נשארה כפי שהייתה תמיד. אפשר לאחד אותה רק על ידי חינוך! זה הדבר היחיד שדרוש לעולם. הבעיה הגדולה ביותר והיחידה של העולם זה חינוך של בני האדם! אבל אף אחד אף פעם לא עסק בזה! מפני שחינוך מסמל התקרבות להבנה ואפשרות ל"אהבת הזולת", להתחבר איתו, למרות שבהתאם לטבע שלנו אנחנו לא אוהבים זה את זה. חכמת הקבלה מראה לנו כיצד לבצע זאת למרות הכול. האדם חייב להפוך להיות "אדם", להבין את מערכת הטבע שבתוכה הוא קיים. זוהי מערכת אינטגרלית סגורה, שכל הזמן מתפתחת, משתנה, נעה קדימה! היום אנחנו נמצאים על סף שינויים רציניים מאוד: גם בחברה האנושית וגם בטבע הסובב. בואו נגלה ונלמד לבצע את מה שתלוי בנו. מפני שהכול הרי תלוי רק באדם!

שאלה: כלומר, היית רוצה להוסיף בבית הספר מקצוע שחוקר ומלמד על עולמו הפנימי של האדם, על המצב שלו?

תשובתי: לא רק עולמו הפנימי, אלא גם החיצוני. אני רוצה לתת לאדם הבנה על העולם שבו הוא חי!

הערה: אבל גם כיום הוא מקבל זאת בבית הספר, כשהוא לומד את מדעי הטבע.

תשובתי: אני לא רואה על אף אחד שהוא יודע באיזו מערכת הוא קיים, כולל כלי התקשורת. אם הפוליטיקאים, אנשי ציבור, לא חשוב מי, היו מבינים את העולם שבו הם חיים, האם הם היו נוהגים בכזאת צורה?! הם עד כדי כך קצרי רואי, שבסופו של דבר הם בעצמם מקלקלים הכול לעצמם.

שאלה: אבל היה ניסיון דומה, קרל מרקס כתב ספר נהדר "הון". אלה שהחלו ליישם אותו, עיוותו אותו עד כדי כך, שהם הפכו את הרעיון העיקרי של מאבק בעוני, למאבק בעושר. אנחנו יודעים, מה הייתה התוצאה מזה. היכן הערובה לכך שבעתיד לא יתרחש משהו דומה?

תשובתי: מרקס, היה גאון בפני עצמו, אני לא מתווכח על זה. הוא הבין הכול, פרט לדבר אחד: שלשם כך צריך לחנך את האדם. למרות שגם זה מופיע פה ושם בכתביו רק לא באופן ברור ומובהק. היה חסר לו דגש על כך, שכדי לשנות את החברה חובה שהאדם יחונך. לכן, הצפי שלו שהקפיטליזם ישמיד את עצמו, זה ניחוש גאוני שלו. בזמנינו אכן הכול מתרחש כך. היום אנחנו רואים, שכמה שלא התאמצנו להסוות זאת במשך 50 השנים האחרונות, הקפיטליזם מיצה את עצמו!

הבעיה היא, מה הלאה? וכאן צריך באמת לעבוד לפי מרקס, אבל בלתי אפשרי להביא את האנושות למשטר סוציאליסטי ואפילו קומוניסטי שעליו הוא דיבר. אנחנו צריכים לממש זאת אבל רק על ידי חינוך בעזרת האנרגיה המיוחדת שקיימת בטבע! אז נוכל לשנות את הטבע של האדם, מפני שאחרת לא ניפטר מהאגו, הוא "יאכל" אותנו.

מתוך תוכנית טלוויזיה "שיחות": תוצאות של השנה, 26.12.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest