דף הבית / חינוך, ילדים / חינוך ההורים – ערובה לרווחת ילדיהם

חינוך ההורים – ערובה לרווחת ילדיהם

הערה: בזמנינו, להורים אין רצון וחשק לעסוק בילדים. הם מושיבים את הילד מול הטלוויזיה ואז בבית משתרר השקט.

תשובתי: זה קורה מפני שבזמנינו המבוגרים השתנו, הפכו להיות אחרים. הם אינם רוצים להקדיש לילד תשומת לב רבה. קל להם יותר לקנות לו מחשב, כדי שהוא יישב בחדר, ובכלל לא חשוב להם במה הוא עוסק שם. חוץ מזה, הם לא יודעים כיצד לגשת לילד, גם אם הם ירצו. לכן צריך לעשות איתם עבודה רבה בלימוד מערכת ההתנהגות הנכונה עם הילד. והעובדה שהם כל הזמן מתלוננים, זה מפני שהם בעצם חסרי חינוך והשכלה ובעצמם ילדים מבולבלים, שפתאום גילו שבמשפחתם גדל יצור שלא מובן להם. זו אינה בעיה של המשפחה, אלא של המדינה, של בית הספר.

שאלה: אבל בינתיים עוד לא נפתחו קורסים מיוחדים להורים. איך אותם הורים שיש להם בעיות עם הילדים במשפחה, יכולים להתגבר על זה?

תשובתי: בשום צורה, אם לא כוללים אותם לאיזושהי מערכת חינוך והשכלה, ובעיקר, חינוך. צריך לחנך אותם עצמם. ובזה אשמה המדינה והחברה.

היום יש לנו אפשרויות רבות ללימוד, כמו טלוויזיה ואינטרנט. הורים צעירים לא חייבים ללכת לבית ספר ערב, ולבקר בערבים בקורסים מיוחדים, הם יכולים ללמוד מהבית, באינטרנט או בערוצי טלוויזיה פתוחים, לשאול שאלות, לקבל תשובות, להשתתף בדיונים, לתקשר. החברה צריכה לחייב אותם ללמוד, מפני שאחרת לא נוכל לתת חינוך נכון לדור הבא, וזה העתיד שלנו. בעוד 20 שנה הילדים של היום ייהפכו כבר לנותני פקודות, יוצרים, מייסדים, ומה יהיה איתם?

היום אבא ואמא מבצעים כל דרישה של הילד, סוגרים עיניים על כל התעלולים שלו. לחברה כזאת אין עתיד, אנחנו רואים מה גדל מהילדים שלנו: אנשים מדוכאים, מיואשים, מסוממים ואפילו אלימים. לכן הכול תלוי בשאלה: מה אנחנו רוצים לקבל בעוד 20 שנה? עכשיו אנחנו מניחים עבור הילדים את כל היסודות של חייהם העתידיים. אז איך אנחנו יכולים להיות אדישים לזה ? אם לא נשאף לחינוך נכון של הדור הצעיר, ליצירת אדם חדש עבור העולם החדש, אז שום דבר לא ייצא ויצליח.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "הדור האחרון" מס' 14, 9.7.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest