דף הבית / קבלה ומדע / טבע / חיים על הר געש לוהט

חיים על הר געש לוהט

laitman_75_70.jpg

שאלה: בהתחלה הייתה רעידת אדמה בסין, רעידת אדמה בהאיטי, אחר כך התרסק מטוס, וביומיים האחרונים כולם רק מדברים על התפרצות הר הגעש באיסלנד שכיסה בענן וולקני את כל אירופה. קיימת תחושה, שנכנסנו לתקופת אסונות גלובליים.

תשובה: הצונאמי, רעידות האדמה, התפרצות הר הגעש, כל אלו הן תופעות טבע טבעיות. אך כל המתרחש תלוי באדם, ליתר דיוק, ביחס שלו אל הבורא. במילים אחרות, באיזון שלנו עם הטבע. ומכיוון שאנו הופכים להיות יותר אנוכיים, אנחנו מפרים יותר את איזון כוחות הטבע, ולכן מרגישים את ההשפעה הרעה של הטבע בתוכנו ועל עצמנו.

מה יהיו התוצאות הגשמיות של חוסר האיזון שאנחנו יוצרים? – לא ידוע. הניגודיות שלנו לטבע (לבורא) מתגלה בכל רמות הטבע: דומם, צומח, חי ומדבר. ההתפרצות יכולה להתרחש בכל מקום, הרי אנחנו חיים על הר געש לוהט. כל כדור הארץ שלנו הוא כדור אש, המכוסה רק בקרום דק, ובתוכו הר געש לוהט. כל המתרחש מרמז על כך שאיננו דואגים על בתינו, כדור הארץ.

על האדם להביא את כוחות הטבע לאיזון. חכמת הקבלה מספרת לנו כיצד לעשות את זה. אך בינתיים איננו רוצים להכיר בזה, כי מה שמתרחש הוא תוצאה של התכונות שלנו ותלוי בנו. אם חוסר האיזון שלנו מול הטבע יגדל, יתעוררו בעיות הרבה יותר רציניות.

מתוך שיעור על מאמר "החירות", 19.04.2010

One comment

  1. הכל תלוי בהפצת חכמת הקבלה. האם צפייה בשיעור היומי זו הפצה פנימית ברשת הכוונות הכללית?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest