דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חיים חדשים 736 – מקור הסבל שלנו

חיים חדשים 736 – מקור הסבל שלנו

חכמת הקבלה מתבססת על יסודות הבריאה. האור ברא רצון לקבל שכאשר הוא ריק מורגש סבל. מקור הסבל בחיינו הוא חוסר מילוי, ואילו חכמת הקבלה היא שיטה למילוי רצונותינו. (הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי וניצה מזוז)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "מקור הסבל שלנו".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

חכמת הקבלה מתבססת על יסודות הבריאה. האור ברא רצון לקבל שכאשר הוא ריק מורגש סבל. מקור הסבל בחיינו הוא חוסר מילוי, ואילו חכמת הקבלה היא שיטה למילוי רצונותינו. תפקיד הסבל לקדם אותנו, בלעדיו לא היינו יכולים לעשות דבר, או להרגיש משהו. אדם שמפסיק לסבול, להרגיש שחסר לו משהו נעשה אדיש, נובל ולבסוף מת. הסבל מפתח אותנו.

מקורנו בנשמה כללית שבורה, וכל פעם מתגלה שבר מסוג אחר. התגובה הנכונה לסבל היא להבין את מטרתו. איננו יודעים בשביל מה אנו חיים, והסבל הגדול ביותר הוא שהאדם מרגיש שאינו ״בעל הבית״ על החיים שלו. כיום אנשים רבים משתמשים בתרופות הרגעה ובסמים, אך למעשה, כל מילוי של הרצון הוא סוג של סם, כי הרגעת הסבל שמופיע כתוצאה מחוסר מילוי, מונעת מהאדם התפתחות קדימה. נועדנו לקבל מילוי שלם ונצחי, מילוי באור עליון, והסבל נועד לקדם אותנו לכך. שימוש נכון בסבל מביא תענוג. מאותה סיבה אנו רוצים שיהיה לנו תיאבון לאוכל, חשק למין וכולי.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 735 – ברכות והקשר לבורא
חיים חדשים 734 – מדוע מברכים
חיים חדשים 733 – תיקון ליל שבועות

2 comments

  1. למה אנשים עשירים הופכים להיות רעים ומרוכזים בכסף כעיקר ואנשים שחיים קשה נשארים טובים לב אך סובלים הרבה מזה?
    תודה.

  2. בחכמת הקבלה המושגים "טוב" ו"רע" שונים, כדי להבין את המשמעות שלהם יש ללמוד את חכמת הקבלה. כדי להבין את המושגים אני מציע לך להיכנס אתר "קבלה לעם", אם הנושא מעניין אותך אני ממליץ להצטרף לקמפוס שבו תוכלי לקבל הבנה ביסודות החכמה. תודה על פנייתך.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest