דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / חיים חדשים 733 – תיקון ליל שבועות

חיים חדשים 733 – תיקון ליל שבועות

מהו "תיקון ליל השבועות" על פי חכמת הקבלה, מה גורם לתחושת החושך בתוכנו שנקראת "לילה" וכיצד פועל עלינו כוח התורה? (הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי וטל מנדלבאום בן משה)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "תיקון ליל שבועות".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

תיקון ליל שבועות זהו מצב רוחני שבו מתגלה חושך אגואיסטי ואז אנו זקוקים לאור התורה. אור התורה מאפשר לנו לקבל כל מצב כמצב שמקדם לתיקון ולשייך הכול ל"אין עוד מלבדו". מהחושך, מגילוי הרע האגו דורש תיקון. ביהדות, המושג לילה הכוונה שממנו מתחילה היממה, מתחיל התיקון.

כיום האנושות מתחילה להבין שיש בנו כוח שלילי שדוחף אותנו למלחמות ומריבות וחכמת הקבלה אומרת שזה מצב טוב, "ערב", אם נדע איך לתקן את עצמנו יגיע הבוקר. בתהליך הרוחני, החלטה נכונה מתקבלת במצב שנקרא "חצות הלילה", כי בחושך הכי גדול יש אור גדול שמאיר לשכל ולרגש שלנו ומקדם אותנו לאהבה והשפעה. התיקון עצמו מגיע מחיבור בין אנשים בקבוצה, במניין, לשם גילוי "המאור המחזיר למוטב". לכן הכוח שיכול להפוך אותנו מיצורים מקבלים ליצורים משפיעים נקרא "תורה".

תיקון ליל שבועות פירושו לקבל על עצמי להתחיל לתקן את הלב שלי משנאה לאהבת הזולת, לאהבת הבורא. לאהוב את הבורא פירושו להשתוות בתכונות שלנו לתכונותיו, להיות כמוהו טוב ומיטיב. התיקון מתבצע ביחס לזולת, כי מהות התיקון היא אהבה לזולת, חיבור לאחרים.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 732 – לוחות הברית
חיים חדשים 731 – מתן תורה בהר סיני
חיים חדשים 730 – בני ישראל במעמד הר סיני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest