דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / חיים חדשים 732 – לוחות הברית

חיים חדשים 732 – לוחות הברית

מה מסמלים עבורנו לוחות הברית, האם עשרת הדיברות הן היסוד למוסר האנושי ומהי המשמעות העמוקה הטמונה בהן? (הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי וטל מנדלבאום בן משה)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "לוחות הברית".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

לוחות הברית הן היסוד לקשר שבין הנברא לבורא. בהתפתחות הנברא יש שני שלבים, הראשון אינסטינקטיבי והשני הכרתי. בהתפתחות ההכרתית, תכלית הנברא להידמות לבורא. הנברא משווה צורתו לבורא, ע"י תוכנת ההתפתחות – התורה. תמצית תוכנת ההתפתחות הזו מופיעה על לוחות הברית. התוכנה פועלת באמצעות האור שהוא תכונת ההשפעה ששולטת בכל המציאות והוא פיתח את הרצון לקבל ב-10 דרגות.

חכמת הקבלה מסבירה את עשרת הדברות, אין לכך קשר לחיינו בעולם הזה. מדובר על תיקון עשר הספירות, עשרה תנאים שבהם הרצון לקבל רוכש את צורת האהבה וההשפעה של הבורא. הביטוי לאהבה הוא נתינה. עשרת התנאים האלה מוסברים בחכמת קבלה גם כ-125 מדרגות. מעבר לכך, לוחות הברית נעשו ליסוד המוסר האנושי, אפילו ברוסיה הקומוניסטית. בלי עשרת הדברות האנושות הייתה נשארת ברברית לגמרי, הן פיתחו את המין האנושי.

עשרת הדברות האמתיות מתגלות בחלק השני בהתפתחות הנברא, החלק ההכרתי, הן מדברות על צורות השפעה שעל האדם לאמץ בדרגות אגו מתקדמות. עד תחילת העבודה בתיקון הרצון לקבל מאגו להשפעה, לא ידוע מהן 10 הדברות, 10 דברות, 10 ספירות. ספירה מלשון ספיר, מאיר כשהרצון לקבל הופך לרצון להשפיע. כיום "לא תגנוב" אפילו לא מתקיים. אין דרך אחרת לתיקון האדם מלבד משיכת המאור המחזיר למוטב.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 731 – מתן תורה בהר סיני
חיים חדשים 730 – בני ישראל במעמד הר סיני
חיים חדשים 728 – ספר הזוהר וכוח הטוב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest