דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / חיים חדשים 682 – מהי כשרות

חיים חדשים 682 – מהי כשרות

שאלת הכשרות היא סוגיה גדולה ועיקרית ביהדות, ועליה נבנה העם. מהי כשרות ומה זה טוב? מערכת הטבע פועלת עלינו דרך 613 כוחות, ואנו בעצמנו בנויים מ-613 כוחות שצריכים להיות מותאמים לכוחות הטבע. (ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי ויעל לשד-הראל)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "מהי כשרות".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

שאלת הכשרות היא סוגיה גדולה ועיקרית ביהדות, ועליה נבנה העם. מהי כשרות ומה זה טוב? מערכת הטבע פועלת עלינו דרך 613 כוחות, ואנו בעצמנו בנויים מ-613 כוחות שצריכים להיות מותאמים לכוחות הטבע. עשיית מצווה פירושה, ביצוע התאמה ביני לבין הכוחות הפועלים עלי, ואדם העושה מצווה נקרא אדם כשר.  דיני הכשרות נקבעו לפי שורשים עליונים ולא לפי החוק הטורקי או האנגלי, כשלכל שורש עליון יש ענף בעולמנו, לדוגמה: הכבש והחזיר, יש חיה כזו ויש גם תכונה פנימית כזו באדם. מפריס פרסה ומעלה גרה זה נקרא להבדיל בין  ימין ושמאל, בין קבלה והשפעה, ולא להתמלא ישירות.

העולם העליון זו המערכת העליונה של הטבע, ועלינו להיות כשרים, כלומר להיות בהרמוניה איתה. כשנרגיש איך הטבע פועל עלינו נקרא לו א-לוהים ויהיה לנו ערוץ דיבור איתו, שיחה הדדית. ההתנגשות עם כוחות הטבע שפועלים עלינו גורמת לתקלות בחיים, בעוד שהתאמה אליהם מאפשרת חיים בהרמוניה, אלא שמאז חורבן הבית איבדנו את ההתאמה, נעלם הקשר למערכת העליונה, ונותרנו עם פעולות וסימנים חיצוניים בלבד. גם בעמים אחרים קבעו חוקים של מה מותר ומה אסור לאכול, אך לא בהתאמה לשורש עליון כמו ביהדות. אדם שמתקן את רצונותיו בהתאם למערכת העליונה, מתחיל להרגיש אותה, והופך להיות אדם כשר.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 681 – תפקיד שלוש הדתות
חיים חדשים 680 – האסלאם אונס את אירופה
חיים חדשים 679 – להפוך לאנשי אור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest