דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / חיים חדשים 683 – בין בשר לחלב

חיים חדשים 683 – בין בשר לחלב

בשר וחלב מסמלים את שני הכוחות הפועלים בטבע: פלוס ומינוס, כוח קבלה וכוח נתינה. לדג כשר יש סנפיר וקשקשת, הם מסמלים תכונה של אדם שלא מקבל תענוג ישירות לעצמו אלא עובד בהשפעה. (ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי ויעל לשד-הראל)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "בין בשר לחלב".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

בשר וחלב מסמלים את שני הכוחות הפועלים בטבע: פלוס ומינוס, כוח קבלה וכוח נתינה. לדג כשר יש סנפיר וקשקשת, הם מסמלים תכונה של אדם שלא מקבל תענוג ישירות לעצמו אלא עובד בהשפעה. הבשר מסמל את הרצון האגואיסטי, הדג מסמל רצון קטן יותר, והחלב עוד פחות, בעוד שהחזיר מסמל את הרצון האגואיסטי הגדול ביותר. אדם שמרגיש את המערכת העליונה, מברר את פנימיות רצונותיו תוך כדי אכילה,  והמערכת העליונה מתחילה לחיות בו, כי בפנים, בתוכנו, יש כוח שמחייה אותנו שנקרא "בורא". אם נתייחס לכל הסובב אותנו באהבה, נרגיש בתוכנו את הכוח שנקרא א-לוהים.

שחיטה משמעה בפנימיות, שעל האדם להמית את החיה שבו, להשתמש בה נכון, כלומר להעלות את כוחותיה לדרגת "אדם". הפנימיות שלנו נחלקת גם היא כמו הטבע, לדרגות: דומם, צומח, חי ומדבר. המקובלים גילו את השורשים העליונים וכתבו את חוקי הכשרות, על פי ענף ושורש, כשהשוחט הפנימי הוא "האור המחזיר למוטב", ועל האדם להזמין את האור הזה כדי לשחוט את הבהמה שבו. מעל מערכת הכוחות יש כוח אחד כולל, והאדם מבקש ממנו לתקן אותו בהתאם למערכת, כי באדם אין כוח לתקן את עצמו, הוא כולו אגו, ואם הוא רוצה שתהיה בו נשמה, עליו לקבל את הכוח המתקן. אנו מדברים על מערכת ההנהגה וההשגחה שבטבע, אשר פועלת ומפעילה אותנו. למערכת לא אכפת מה האדם אוכל ואיך, אלא חוקי הכשרות מסמנים לאדם את מה שעליו לתקן בתוכו, כיהודי.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 682 – מהי כשרות
חיים חדשים 681 – תפקיד שלוש הדתות
חיים חדשים 680 – האסלאם אונס את אירופה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest