דף הבית / חינוך, ילדים / חיים חדשים 20 – קשר חדש בינינו

חיים חדשים 20 – קשר חדש בינינו

כביכול יש לנו הכול בלחיצת כפתור אך הייאוש ממלא את עולמנו. מדוע הגענו למשבר בחיי המשפחה, הבריאות, התרבות והמדע וכיצד נוכל לתקן זאת? (הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה מסכמת עם אורן לוי)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "קשר חדש בינינו".

לצפייה/האזנה: WMV וידאו | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: WMV וידאו | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

אנחנו נמצאים בעידן החדש, וכל החיים הקודמים לפי אותם הערכים מסתיימים ונמצאים בשלב מעבר מאוד חד וכולל – זה מתייחס לאדם, הסביבה שלו והטבע.

– כשחוקרים את הטבע מגלים שאנו נמצאים במשבר כללי. כללי מפני שהוא נוגע לכל מה שהאדם עושה ועוסק בחייו על פני כדור הארץ.

– יש לנו כביכול המון כוח – הגענו למצב שבלחיצת כפתור אנחנו יכולים להשמיד את כל החיים על פני כדור הארץ, אנחנו יכולים לעלות לחלל, ולרדת לעמקי הים. ויחד עם זה הגענו למצב מיוחד מאוד שבו הטבע, האקלים, וכל מה שקורה סביבנו שולט עלינו ללא רחמים.

– כנראה שהטבע שלנו דורש עכשיו שינוי וזה מה שמיוחד במצבנו החדש. אף פעם לא שינינו את טבע האדם, אנחנו רק עברנו למדרגה יותר גבוהה של התפתחות, כמו במכונית עם הילוכים, העברנו הילוך מראשון לשני, לשלישי, לרביעי, ולחמישי, וכשהגענו להילוך החמישי ולחצנו על הגז עד הסוף פתאום הגענו למצב שהמנוע הפסיק לעבוד ואנחנו כבר לא יכולים להתקדם עם המנוע הקודם, הוא כבר לא סוחב.

– זאת אומרת, צריכים להחליף את המגמה, הערכים, המטרה, חומר הדלק, את המנוע עצמו. זה המיוחד במצבנו, בעידן החדש שלקראתו אנחנו באים. אם קודם החברה האנושית התפתחה לפי הכלל "לכו ותתפרנסו זה מזה", שאני נותן לשני והוא נותן לי וכל אחד מרוויח, זאת אומרת שכוח הנתינה היה רק כאמצעי לקבל יותר, אז כעת אנחנו עוברים למגמה אחרת, שכוח הנתינה לא יהיה כאמצעי אלא יהיה העיקר.

המנוע הוא החברה האנושית שתצטרך לטפל בכל אדם ובחברה הכללית. ולא צריכים לשנות את התעשייה והמדע, אלא צריכים לשנות את האדם, את היחסים בינינו, ואז הכל יסתדר.

– הדברים האלו אולי נראים לנו היום קצת בלתי מציאותיים כי אנחנו עדיין נמצאים במערכת תפיסת המציאות האגואיסטית, המוגבלת, בתוך הכלים האישיים של כל אחד ואחד. אבל אם כל אדם ואדם יתחבר לזולת, אז האדם בזה באמת ירכוש איזו תפיסת מציאות חדשה.

– אפשר לקרא לזה קפיצה קוונטית, שזה מעבר לחומר, ולמעלה מהטבע שלנו. כל אותן התופעות שמגלים בפיזיקה קוונטית, באסטרונומיה, אלו שמתעסקים בעומקי החומר, מגלים שיש שם איזה גבול שדרכו אנחנו לא יכולים לפרוץ, אבל אחריו קיים משהו, מציאות חדשה, חיים אחרים, חדשים. אז מעבר לאותו המחסום, אותו הגבול, אנחנו כן יכולים לפרוץ עם החושים החדשים שלנו.

ההצלחה תלויה אך ורק בכמה שנהיה מחוברים יחד יותר, בכמה שנארגן את עצמנו כקבוצה גדולה של כל האנושות, או כתת קבוצות שלה. וביחס היפה והטוב זה לזה, נתחיל להתקדם ולהרגיש את אותו השלב היפה שנמצא לפנינו לעבר חיים יפים, חדשים ושמחים

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 19 – התפוררות התא המשפחתי
חיים חדשים 18 – בניית ופיתוח הקורס
חיים חדשים 17 – שלבי ההתפתחות בקורס

One comment

  1. נקודה שבלב

    רב!
    אתה..ת..ו..ת..ח נגמרו המלים..רק התפעלות מטורפת..לצפות בך משתנה לי מול העיניים הגשמיות וההרגשה הרוחנית..של שיעורים לקהל בצורה הכי פתוחה קלה ופשוטה..מזה זמן רב אני איתך ..כמה ציפיתי שהבורא יפתח לך יותר ויותר את ההרגשה בשפה פשוטה וכך קורא..מדהים..לצערי אתה לא שואל אותי כל-כך אולם אם הייתה שואל אותי ..הייתי נותנת לך כרטיס פתוח לשנה..ומאפשרת לך לנסוע לכל פינה ופינה ע"פ הכדור הגלובאלי והעגול שלנו..להשתדל להגיע לכל ערוץ חדשות שניתן ולהעביר את כח הבורא שבך..לכל קבוצה וקבוצה..
    גידלת בנים לתפארת..בארץ יש לנו קבוצה חזקה ומדהימה..הגיעה זמן לשחרר אותם מהקן שלך ולתת להם לצמוח כאשר אתה מתחבר לעוד ועוד קבוצות בעולם..נראה שהם זקוקים לך הרבה יותר..וכיום אין ייצור בעולם מלבדך..שקיים בו כח בורא אדיר ומושלם..כך נראה ומרגיש לי..זאת מחשבה שהבורא ביקש ממני לכתוב בתקווה שתגיע אליך..
    שוב..לחיים ענק לכל הנשים סביבך אדירות אין מלים..לחיים לכל הגברים המופלאים שלנו..ולחיים ענק לבורא שברא לי ולכולנו..אותך..מה היינו עושים בלעדי הכח האדיר שהבורא נתן בך??
    המשך והצלח..יש המון המון עבודה..רק כח שמחה ובריאות מהבורא לך..תודה..תודה..תודה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest