דף הבית / כללי / חיים חדשים ל"חברים של נטאשה"

חיים חדשים ל"חברים של נטאשה"

חיים חדשים ל
בשבוע שעבר שודרה בתוכנית "אולפן שישי" בערוץ 2 כתבה על הלידה השנייה של הלהקה הישראלית המפורסמת "החברים של נטאשה".

משום שהדור שלנו הוא דור התגלות הקבלה (כך כותב בעל הסולם), כל סוגי הפעולות האנושיות, כולל כל סוגי המדיה, שואפים לעטות על עצמם את חוכמת הקבלה. הם רואים בה את המילוי שלהם.

התיאטרון, הסרטים, השירים, האופרה, סדרות הטלוויזיה, הבלט, תוכניות הילדים, הסרטים המצוירים – כל מה שהאדם מבטא בו את עצמו – כולם יפנו לחוכמת הקבלה, שתהיה המילוי היחיד לכל צורות הביטוי.

הכרת הריקנות והפרספקטיבה החדשה על החיים מושכת את האנשים בתת מודע ובכל יום לשיטת המילוי האמיתית. הדור שלנו נקרא "חזרה לבבל". הגלגל סיים את סיבובו, ונעצר.

8 comments

  1. דליה מחיפה

    זה היה כל כך מרגש שכאילו כל הכלי העולמי פצח עוד חומה .כששודרה התוכנית באולפן שישי.כל משפחתי צפתה בתוכנית (הם לא לומדים עדיין קבלה ) הם כל -כך שמחו בשבילי ,וסוף סוף ראו את הרב לייטמן את המרכז שבו אני לומדת .וזה ברור שלא יהיה מקום או אדם המרוחק פיזית שלא ישמע קבלה ! 

  2. Smile איזה כיף, מחכה כבר לקנות את התקליט.

  3. לא כל כך קשור לכתבה הספציפיתץ

    רק רציתי להגיד לך תודה רבה לך ולכל האנשים המדהימים של המע' שלכםץ

    אני מתמלא אושר שיש לי את הזכות הענקית להכיר דבר נפלאה שמוצג ומוסבר ע"י אנשים נפלאים. אני מעריך את המעמצים האיתניים שאתה אישית וכל אנשי המע' עושים למען אנשים והעולם כולו.

    ישר כח!!!!!!!!!!Smile

  4. נעמי – (21:39 ,22.07.08)

     
    למה אנשים כל כך אוהבים את הים? למה המקום הזה נותן הרגשה של חופש ושלווה? האם יש לזה שורש רוחני?

    ים = תכונת הבינה

  5. פעם שמעתי פירוש, שים זה זכר וארץ-רצון=נקבה, וחוף הים זה נקודת המפגש בינהם.Smile בכל אופן, מקווה שהרב יענה לך.

  6. רינת, הקבוצה הוירטואלית

    וכולי תקווה שבני ברוך יאפשרו גם לחברי הקבוצה הוירטואלית בארץ

    – שגם להם יש חומר מוסיקלי קליט  –

    שעות אולפן !

    על מנת שגם אנו נוכל לפנות למדייה עם החומרים הטובים שלנו

    ולהשפיע על יתר נשמות אדה"ר.

    בקרוב, גם דרך האירוויון

    אמן

  7. לכל אוהבי הים, את לובן הגלים הרצים ושבים

    מתוך אגרות/רבש  ( אפרים ומנשה)

    …והנה בזהר פרשת ויחי ד יד ובהסולם אות מא, שיש שני שרים גדולים וחשובים שר אחד הוא מבחינת אפרים שמדתו להחזיק ישראל בגלות ושיפרו וירבו שמה, ושר השני הוא מבחינת מנשה וע"כ מדתו להשכיחם בגלות, ומבאר שיש ב מיני דינים:

    א)דינים מבחינת הרחמים הנקראים מלכות שבבינה.

    ב)ואחת מבחינת מלכות שבמלכות הנקראים דינים מבחינת מלכות, ומבאר שם שכל שר כלול מב' בחינות.

    …ומבאר שם ששר של מנשה כלול מבחינת רחמים ודין שברחמים, ושר של אפרים כלול מרחמים ודין שבדין הנקרא מלכות.    נמצא שיעקב ברך אותם, היינו שבחינת הדין יומתק ועי"ז יהיה גאולה. והיות שסדר העבודה הוא מבחינת הרחמים ואח"כ בחינת הדין כי זה ידוע שיש ד בחינות:

    א)קבלה על מנת לקבל

    ב)משפיע על מנת לקבל

    ג)משפיע על מנת להשפיע

    ד)מקבל על מנת להשפיע

    והנה ב בחינות הראשונות הם אינם לפי דרך תורה באמת, אלא בחינת תורה לשמה מתחיל מבחינת להשפיע, עמ"נ להשפיע וזה נקרא מדת הרחמים מבחינה השני של התורה לשמה נקרא מקבל עמ"נ להשפיע וזה נקרא מדה"ד לכן אפרים רצה שיברך אותם ע"ס העבודה שמתחילה מדרה"ר הנקרא מנשה ואח"כ בחינת אפרים הנקרא מדה"ד, אבל יעקב בירך לפי סדר החשיבות היינו שהתיקון השלם הוא מדת הדין שיתקן שזה נקרא חשכה כאורה  יאיר. ודעתו של יעקב היינו הגם שמתחילים לעבוד במדה"ר אבל המטרה צריך להיות גלוי לפניו שהתכלית הוא לבוא לגמר התיקון ואח"כ מתחיל לעבוד לפי הסדר במדה"ר

    מלאך- השכינה נקרא מלאך בסוד הכתוב הנה אנוכי שולח מלאך לפניך, ויחי דף יח, אות נג, כד ונקרא מלאך שהשכינה פועלת ע"י מטטרון וזהו בזמן הגלות משאין כן בזמן הגאולה הוא בדביקות עם המלך הנקרא ז"א.

    עיין בפרשת ויצא דף לו, אות עא בהסולם, שמבאר רצוא מ"ש התיקונים תק ע ד קיט על פרוש והחיות רצוא ושוב רצוא דא נוריאל ושוב דא מטטרון ופירש שם בהסולם בחינת רצוא היינו חכמה ושוב הוא בחינת חסדים שמאחר שיש לו כבר חכמה הוא הולך לקבל חסדים, נמצא שיש לו כבר שלימות חכמה וחסדים ביחד, לכן נקרא מטטרון שר העולם להיות בו השלימות שלא את התחתונים שבג' עולמות בי"ע ששם נמצאים נר"ן צדיקים, שהם נקראים פנימיות בי"ע  וז"ע זקן ביתו המושל בכל אשר לו היינו שיש לו חכמה וחסדים בשליטתו בעולם הוא עם שם שדי ה"ס בחינת א של ושוב היינו מספירת החכמה שהיא בחינת שמאל.    והוא סוד שם שדי ואח"כ סליק לעילא שהוא בחינה ב של ושוב היינו שחוזר לשם הויה שהוא סוד חסדים ונקרא בשמא דמאריה הויה. מלאך מטטרון נקרא שר העולם שהוא השולט בעולם. …

    …שיש במט"ט ב' בחינות: א) בחינת חכמה הנקראת בחינת שדי בס' שאמר לעולמו די ואל יתפשט יותר שעל בח' יש בח' צמצום ובח' הב' שבמטט" נבחן לבחי' חסדים שהוא בחי' הוי"ה.   ואם אשתלים מט"ט ואתקרי בשמא דאמרי, והנה יעקב שבירך את בני יוסף המשיך את השפע למט"ט והמט"ט יפעול פעולתו להשפיע להנר"ן דצדיקים את השפע העליונה, וז"ש המלאך הגואל אותי יברך את הנערים.    היוצא מזה שברכת יעקב שהמשיך את השפע ע"י סדר שהם פועלים לתחתונים וז"ע שמו בקרבו, ששמו כשם רבו היינו שהוא נקרא על שם השפע שיש בו לכן שמשפיע בחי' חכמה לבד נקרא שדי, וכשמשפיע חסדים וחכמה שאז השפעתו שלימה נקרא בשם הוי"ה, ואז נקרא זקן ביתו המושל בכל אשר לו. היינו שיש לו השלימות חכמה וחסדים.

    לפי הנ"ל תבין את שאלתך השני אם אין לנו השגה בעצמות מהו שמו כשם רבו. זהו הכל בחי' שמותיו הנק' התגלות לתחתונים כי כל שם יורה השגה כמבואר הכלל כי מה שלא נשיג לא נגדירהו בשם, א"כ שם רבו היינו גילוי כמ"ש הרמב"ן בפרשת משפטים כי שמו משותף בקרבו. ועניין משותף היינו שכל שם באה דוקא בחי' משותף ממושג- ומשיג ז"א לפי תכונת המשיג מתגלה השם הזה, משא"כ בלי משיג אין להמושג אותו שם ורק הקשר שיש בין המושג להמשיג נולד אותה צורה שאנו מכנים כל שם לפי הצורה המתראה.

  8. *עדכון האגרת: אגרת מ"א (יום ה, שבט תשט"ז)

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest