דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חיבור של אור ורצון

חיבור של אור ורצון

מיכאל לייטמן

זוהר: פרשת לך לך, סעיף ל"ב: ואעשך לגוי גדול, ואברכך… ע"י שפירש את עצמו מקו ימין הבלתי כלול בשמאל, זכה להארת הימין הנכללת עם הארת השמאל. בזכות שפירש את עצמו מהארת השמאל הבלתי כלול בימין, זכה להבטחה המרומזת בכתוב, ואגדלה שמך, הארת השמאל הכלולה בחסדים שבימין… והיה ברכה, שהוא הארת קו האמצעי.

ההתקדמות בשלושה קווים היא כמו הליכה בעזרת שתי רגליים: מצד אחד כוח ההשפעה, קו הימין, ומהצד השני כוח הקבלה, קו השמאל. בעזרת שני הכוחות האלה, שני הקווים, האדם מתקדם, "פוסע" בהדרגה מאחד לשני. אך הכיוון שבו הוא נע וקובע כיצד הוא יפעיל את שני הכוחות האלה, מימין ומשמאל, נקרא הקו האמצעי. כלומר הקו האמצעי הוא אינו איזה כוח שלישי.

הכוח השלישי אינו קיים! זהו מיזוג נכון של הקווים ימין ושמאל, המבטיח התקדמות, פעם תחת הנהגת תכונת הדין ופעם שנייה תחת הנהגת תכונת החסד, פעם בטוב ופעם ברע. פעם אחת מתגלים הכוחות הרעים, אשר דוחפים את האדם מאחור. ובפעם אחרת, מתגלים כוחות המושכים והמפתים אותו מקדימה. כך האדם מתקדם בעזרת שני הכוחות האלה, זהו מדע שלם כיצד להשתמש בהם. זה כביכול שתי מושכות, שבהן אנחנו מנהלים ומקדמים את עצמנו.

חכמת הקבלה נקראת הקו האמצעי, "שביל הזהב". זוהי שיטה של שימוש וניצול נכון של שני כוחות הטבע הללו: כוח הקבלה וכוח ההשפעה, פלוס ומינוס. כל המדע שלנו בעולם הזה גם כן מסתכם ביכולת לנצל את שני כוחות הטבע האלה: החל מאנרגיית האטום, שגם בו קיימים "פלוס" ו-"מינוס", ומולקולות שמתחברות ומתפרקות על בסיס ערכיות (ולנטיות) חיובית ושלילית, הכול מורכב משני כוחות המנוגדים זה לזה.

לכן לימוד נכון מסתכם בגילוי כיצד משני היסודות הטבעיים: האור והרצון שמתחברים לאחד שלם פלוס ומינוס, להתחיל להרכיב מערכות שלמות, עד לכל הבריאה הענקית, הכוללת בתוכה הכול. עלינו ללמוד שה"מכניזמים" שאותו אנחנו יוצרים על ידי חיבור כזה: "מנוע", "מקרר", "מזגן", יעבדו בצורה האופטימלית והטובה ביותר. בכך למעשה מסתכמת כל החכמה, כיצד להפיק תועלת מרבית משני הכוחות האלה. ואנחנו נמצאים באמצע, ביניהם, וזה מכונה "הקו האמצעי".

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 16.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
ההצלה היא בקו האמצעי
הרוחניות היא הקו האמצעי
מיקרוסקופ רוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest