דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חוקי הפיזיקה של העולם הרוחני

חוקי הפיזיקה של העולם הרוחני

laitman_2010-03-15_5705_us-70.jpg

שאלה: למה, כמה שאני לא אצעק, הבורא אינו עונה לבקשותיי?

תשובתי: מאחר ובינתיים זו אינה הבקשה הנכונה, אלא סתם צעקה של "ילד קפריזי" שאף אחד לא שׂם לב אליו כל כך. צעקה נקראת רצון. אם אדם מבוגר צועק ובוכה, כנראה קרה משהו רציני. "מבוגר" הכוונה שהוא בעל רצון מבורר, מבין ויודע מה הוא רוצה.

עלינו לברר את הרצון שלנו, ואם הצעקה הפנימית שלנו, הרצון הפנימי, יהיה תואם לאור, אזי האור יתגלה בתוכו וייתן לאדם את הרגשת המציאות הרוחנית. למעשה, אנחנו לומדים את הפיזיקה של העולם הרוחני, חוקים מדויקים וברורים של קשר הדדי בין האור והרצון.

האור בנה את הרצון מחמישה חלקים, וכל חלק מתחלק לעוד חמישה ושוב לחמישה. סך הכול ישנן 125 מדרגות, שבהן הרצון יכול להידמות לאור, כלומר להעלות את עצמו בסולם הרוחני אל האור, עד שיהפוך להיות בדיוק כמוהו.

מה זאת אומרת צעקה? – זה הרצון שמפותח על ידי, בתוכי, להשיג הידמות גדולה יותר לאור מאשר עכשיו. אם ביצעתי פעולות נכונות והבאתי את עצמי להידמות והשתוות לאור, האור יתגלה! ואם לא – אז לא. לכן, אין שום צורך לצעוק, צריך לשנות את הרצון שלך, עד שתשיג את האור.

קיימת אפשרות, שכדי לעבור ממצב למצב יידרשו לך כמה חודשים, ואולי כמה שנים או אפילו כמה גלגולים, עד שתשיג כזה שינוי, שתעלה למדרגה הבאה. הכול תלוי בסביבה, בנמרצות ובלחץ שלך, עד כמה אתה משתדל לזרז את הזמן. אך עבור אף אחד לא קיימת שום פרוטקציה מצד האור או יכולת לצעוק באופן מיוחד, כדי שהוא יעזור.

אלה הם חוקים נוקשים, כמו בפיזיקה: או שאתה מתאים למדרגה הבאה או שלא. אם יש בך מספיק כוחות כדי להזיז את עצמך, אתה מתקדם, ואם לא אז לא. אם אני צריך להזיז מהמקום מטען השוקל טון אחד, רק כאשר הכוח שלי יהיה לפחות בגרם אחד גדול יותר מהטון הזה, אוכל להזיז את המטען, אך לא קודם לכן!

לכן חכמת הקבלה מלמדת אותנו כיצד למשוך את האור, אשר יוסיף לנו כוחות כדי להידמות אליו. מאותו המצב שאליו אני רוצה לעלות, אני יכול למשוך אליי אור הנקרא "אור מקיף המחזיר למוטב". האור הזה ישפיע על הרצון שלי ויעלה אותי, יעשה אותי דומה לאותה המדרגה העליונה, שממנה מגיע האור. ואני בעצמי לא מסוגל לשנות את עצמי.

כל החכמה של הקבלה, היא בכך שכשאני נמצא למטה עליי למשוך אלי את האור הזה מלמעלה. ועל זה נאמר: "בראתי יצר הרע (את האגואיזם), בראתי לו תורה תבלין… כי המאור שבה מחזירו למוטב".

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 16.07.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
רק תרצה…
כיצד גדלים ברוחנית
בקשה להגיע לשלמות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest