דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חיבור לפי התבנית של הזוהר

חיבור לפי התבנית של הזוהר

ספר הזוהר. הקדמת ספר הזוהר, מאמר "עימי אתה בשותפות", סעיף 63:

"משא"כ ביסוד עתיק, ששם כתוב, לא ייכנף עוד מוריך, והיו עיניך רואות את מוריך. כי אע"פ שהמסך מעלה או"ח מלמטה למעלה, מ"מ אין בו כנפיים.

וע"כ הוא מכונה ח"י עולמות צפונים, שעין לא ראתה אלקים זולתך. כלומר, שאין שם עוד כנפיים, המכסות מעין זר. כי אין שם שום דינים, אלא עין לא ראתה אלקים זולתך. כי הבחינה שמלמטה למעלה, נקראת צפונים. אמנם היא בבחינת, עין לא ראתה אלקים זולתך."

אנחנו קוראים את הטקסט לא סתם בשביל לדעת, אלא רוצים שהמצבים שעליהם מספר הזוהר יתגלו לנו. והדברים האלה יכולים להתגלות רק כמידות החיבור בינינו, כי מדובר כאן על התיקון של הכלי השבור. לכן בזמן הקריאה אנחנו משתוקקים להיות מחוברים, שצורת החיבור שלנו תהיה תואמת בדיוק לאותה הצורה שעליה ספר הזוהר מספר.

כך אנחנו נמשכים ומשתוקקים לחדור למה שכתוב כאן, ואז האור שעובר דרך הספר הזה, כמו דרך תבנית עם פתחים, משפיע עלינו, ובזה עוזר לנו להתחבר עם כולם בצורה נכונה. ואז אנחנו בהרגשה, בהבנה ובתפיסה שלנו נגלה על מה מדובר.

כלומר, בזמן הקריאה אנחנו חושבים על איך להתחבר ולגלות את מה שהספר מספר לנו. ואם אפשר, אז צריך גם להמשיך, מתוך כך שאנחנו עושים את זה כדי לעשות נחת רוח לבורא.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, הקדמת ספר הזוהר, 23.01.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לפי עצת אברהם, יצחק, יעקב
שלושה עמודים שעליהם עומד העולם
משלמות לשלמות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest