דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / חטאו של אדם ותיקון הנשמה

חטאו של אדם ותיקון הנשמה

"ויהיו בני ראובן בכר ישראל תולדתם למשפחתם לבית אבתם במספר שמות לגלגלתם כל זכר מבן עשרים שנה ומעלה כל יצא צבא: פקדיהם למטה ראובן ששה וארבעים אלף וחמש מאות: לבני שמעון תולדתם למשפחתם לבית אבתם פקדיו במספר שמות לגלגלתם כל זכר מבן עשרים שנה ומעלה כל יצא צבא: פקדיהם למטה שמעון תשעה וחמשים אלף ושלש מאות. לבני גד תולדתם למשפחתם לבית אבתם במספר שמות מבן עשרים שנה ומעלה כל יצא צבא: פקדיהם למטה גד חמשה וארבעים אלף ושש מאות וחמשים: לבני יהודה תולדתם למשפחתם לבית אבתם במספר שמת מבן עשרים שנה ומעלה כל יצא צבא: פקדיהם למטה יהודה ארבעה ושבעים אלף ושש מאות" (במדבר, א', כ'-כ"ז).

מדובר על חלקיקי הנשמה השבורים שמתאספים לנשמה אחת כללית.

לתוך חלקיק רוחני קטנטן נכנס האור העליון, ואת כל עוצמתו והאנרגיה שלו שמחזיקה בתוכה את כל היקום, כל העולמות, כל מה שהבורא נתן לנברא, האור הכניס לתוך החלקיק הזה ובכך פוצץ אותו לחלקים. "שבירה" מסמלת גילוי האגואיזם העצום בתוכו. וזה מה שנקרא "חטאו של אדם".

ועכשיו בחלקיק הקטן שהתפוצץ למיליארדי חלקים, התגלה רצון אגואיסטי עצום, השווה לאור העליון האין סופי. האור, בהיכנסו לתוכו, העביר לו את כל גדלותו בצורה הפוכה, בצורה של "עזר כנגדו". ועכשיו את כל התכונות האגואיסטיות העצומות אנחנו צריכים להביא בחזרה לתכונת האור במידת החיבור והאיחוד שלנו.

אבל אנחנו לא חוזרים לחלקיק הקטנטן הזה, אלא מתחברים וכביכול מתכסים בכל האור העליון. אנחנו כביכול מתלבשים על החלקיק הזה, כמו שנחש מתלבש על הטרף שלו.

אנחנו צריכים להבין שכל התכונות, כל הקשרים ההדדיים, כל מה שאנחנו צריכים לגלות, מופרד באופן מדויק לחלוטין ויש להם מקומות משלהם. אלה הם חוקים פיזיים מדויקים וברורים שבנויים על ההתאמה בין האור והרצון, בין הבורא והתכונה ההפוכה לו. הכול צריך להישמר בדיוק מרבי, לכן כך גם צוין ונקבע: בדוק האם אתה מחשב הכול בצורה נכונה, האם עברת מצבים מסוימים, האם אתה נמצא במדרגה הרוחנית הנתונה, האם קלטת אותה בתוכך.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 17.12.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest