דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חזרות בתיאטרון של הבורא

חזרות בתיאטרון של הבורא

שאלה: מה מסמלים עבורנו ארבעת המינים, שמהווים מאפיינים של חג הסוכות?

תשובתי: לולב, זו השפעה כוללת מהדסים וערבות (שלושה ענפים של הדסים ושני ענפים של ערבות). זה אותו היסוד שאנחנו מחברים למלכות, לאתרוג.

מדובר על צירוף של תכונות הבורא, חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד, לתכונה שלנו של הנברא, מלכות. אם נאמר אחרת, זהו חיבור אלינו של צורות השפעה האופייניות לבורא, כל מיני ביטויי האהבה שלו. אבל זה לא הוא עצמו, אלא כך אנחנו תופסים אותו בכלים, ברצונות שלנו.

שאלה: איפה בדיוק האדם מממש את כל התהליך הזה של הסתגלות התכונות העצמיות להשפעה ואהבה השלמה? כלפי מי מכוונת האהבה שלו?

תשובתי: כדי להשיג את הבורא, אני צריך ללמוד מה זאת השפעה ואהבה. ולכן אני צריך לבנות קבוצה, לרכוש לעצמי חברים, כדי ששם, בקרבם, לממש את היחס שלי. מאהבת הבריות האדם מגיע לאהבת הבורא.

אני מתייחס לחברים באהבה, בדיוק, כפי שהייתי מתייחס אליו. היחס שלי לבורא לא יכול להיות טוב יותר מהיחס שלי לבריות. ורק דרך החבר, דרך הזולת, אני יכול להשיג את הבורא.

שאלה: למה?

תשובתי: מפני שהיחסים עם הזולת, זו אותה העבודה שהבורא מציב לפניי. כל העולם מסביב, זה ה"תיאטרון" שלו, שבו אני יכול "לערוך חזרות", להתאמן ולהשתדל להשיג את אותו היחס כלפי העולם, כפי שצריך להיות היחס לבורא.

הדרך אליו בהכרח עוברת דרך העולם הזה. אני לא מגלה את הבורא אישית, אלא רק מתוך העולם הזה, דרכו. אני מתאמן בקבוצת אנשים, שכל הזמן עורכים חיפוש, ואחר כך אנחנו עוברים דרך העולם, דרך כל העביות שלה, כדי להשיג את הבורא.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 442, 05.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
יותר צל, מאשר אור
גלים חמים של חג הסוכות
מגורים התואמים למבנה הנשמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest