דף הבית / אהבה / זוגיות / חזרה אל אדם וחווה

חזרה אל אדם וחווה

שאלה: כיצד ליצור את נקודת הקשר שלנו בתוך המשפחה, ממה היא בנויה?

תשובה: נקודת הקשר נבנית מתוך הרצון הטוב שלי ומתוך הרצון הטוב של אשתי. זוהי נקודת החיבור שבה אנחנו מרגישים אחד את השני בצורה פנימית. אני פתאום מתחיל להרגיש את מה שיש בתוך המוח והלב של אשתי, והיא מרגישה את מה שיש בתוך המוח והלב שלי. אנחנו מתחילים להתקשר בנקודות פנימיות יותר שמתחברות לנקודה אחת.

וכמובן, כאשר נקודת החיבור בינינו מושגת, היא מייד נעלמת! באותו הרגע מתרחשת בריחה והסתרה. כאילו אני מנסה לתפוס את המטרה על הכוונת, והנקודה הזאת כל הזמן מסתובבת ואני לא מצליח לקלוע בה. אבל דווקא בגלל שאנחנו כל הזמן עוקבים אחריה ומכניסים דיוקים, מוסיפים גוונים, רצונות, מחשבות, יגיעה הדדית, בצורה כזאת אנחנו מתקדמים.

דורשים מאיתנו מאמצים בלתי פוסקים ועבודה קבועה בתוך המוח והלב, אבל יחד עם זאת אנחנו מרגישים התפעלות. כאן מתגלה משהו חדש, המשותף לנו, מה שנקרא "אדם", הכולל בתוכו את אדם וחווה ביחד, גבר ואישה. אנחנו מגלים את היסוד הרוחני הפנימי של המבנה הזה שנקרא "אדם".

שאלה: כיצד ניתן לבדוק שאני מתבונן בתהליך הזה מתוך הנקודה המשותפת שלנו ולא מתוך הנקודה הפרטית, רודפת הבצע שלי?

תשובה: ההרגשה הזאת אינה ניתנת למדידה. אתה פשוט יודע שאתם עכשיו מרגישים אחד את השני כפי שלא הרגשתם כך קודם לכן אף פעם. פתאום מתעוררת בכם כזאת תחושה פנימית מיוחדת שאתם לא רוצים לברוח ממנה. היא נותנת לכם הרגשת חיים, מילוי פי מיליארד גדול יותר ממה שהרגשתם אי פעם. אתה הרי הצלחת להתחבר עם הדמות שנמצאת כנגדך, ובצורה כזאת אתה יוצא מעצמך ומתחיל להרגיש את כל העולם.

שאלה: אז איך עושים שנקודת החיבור הזאת לא תברח אף פעם?

תשובה: צריך כל הזמן לעבוד עליה ביחד. אם אתם תפסתם את הנקודה הזאת, אז כעת צריכים להשתדל להחזיק בזיווג התמידי, בתחושת חיבור פנימית שלא נעלמת.

לא ניתן להסביר במילים מהו זיווג פנימי. כאשר תרגיש אותו בעצמך, רק אז תבין. זהו לא זיווג בהמי, גופני, אלא חיבור שבו אתה מרגיש שהעולם הפנימי שלך והעולם הפנימי של בן/בת הזוג נעשים כאחד, ממש אחד.

שאלה: כיצד זה יתקיים למעשה, האם אני ארגיש את מחשבותיה של אשתי, את הרגשותיה?

תשובה: אלה כבר יהיו לא המחשבות שלה, אלא שלכם, מחשבות משותפות. תיווצר מציאות חדשה שנוצרת מהחיבור של שניכם לאחד. ובתוך החיבור הזה אתם תרגישו מדרגה יותר עליונה. אנחנו קוראים לה "בורא", כיוון שמהמדרגה הזאת אנחנו פעם באנו לעולם הזה, נולדנו, גדלנו, כאילו במקרה נפגשנו והתחתנו. וכעת, בזכות העבודה הזאת, אנחנו שוב שבים חזרה אל אותו השורש.

שאלה: ומה עושים אם לשנייה אחת הגענו לטיפת הרגשה כזאת, ואחר כך היא נעלמה?

תשובה: צריך להתחיל את העבודה מחדש: שוב לתאר לעצמי מה אשתי רוצה ממני, להשוות את זה לרצון האגואיסטי שלי, ובין שני הקצוות הקיצוניים הללו, לבנות את "הקו האמצעי". באותו "הקו האמצעי" אנחנו נתחבר ונשיג איחוד חדש.

כאשר נקבל ניסיון בעבודה כזאת, אז נוכל לפתח את יחסינו האישיים בצורה "מושכלת". אבל בתור התחלה, ניתן לתאר את התמונה הזאת בצורה יותר פשוטה: לא בצורה אמיתית, כאשר כל אחד עובד עם שני הקווים האגואיסטיים שלו ובונה ביניהם "קו אמצעי", אלא כשני קווים מנוגדים, שלי ושל בת הזוג, תוך השגת "הקו האמצעי" בינינו. ואז, כל אחד במידת הוויתורים שלו יתקדם אל האמצע ששם אנחנו ניפגש.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 46, 01.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
דין ורחמים במטבח המשפחתי
שטח משותף שבו שוכנת האהבה
מבחן נהיגה במכונית המשפחתית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest