דף הבית / משבר עולמי / חוק שימור הסיכונים

חוק שימור הסיכונים

דעתו של ד"ר מיכאיל דליאגין (אחד הכלכלנים הרוסים המפורסמים. משך זמן רב היה הד"ר לכלכלה הצעיר ביותר בעולם; קיבל תואר פרופסור של כבוד מאוניברסיטת ג'ילין בסין; חוקר במכון המוסקבאי הממלכתי ליחסים בינלאומיים; חבר באקדמיה הרוסית למדעי הטבע; מחברם של יותר מאלף מאמרים שפורסמו ברוסיה, ארה"ב, גרמניה, צרפת, פינלנד, סין, הודו ומדינות נוספות):

"כשמפגישים יחד היסטוריונים, כלכלנים, סוציולוגים ואנשי תרבות, כל אחד אומר: תשמעו, יש אצלנו משבר! אוי וגם אצלנו! וגם אצלנו! וגם אצלנו! אצל כולם יש משבר. זה קורה מפני שעכשיו מתחולל שינוי כללי של כל האנושות. משתנה המראה של האנושות, משתנה השיתוף ההדדי שלנו עם הטבע. זה משתנה גם מצד הטבע וגם מצד האנושות.

מצד הטבע יש את "חוק שימור הסיכונים". זוהי מסקנה שלא ניתן להוכיח אותה, אך העובדות תומכות בה. כלומר, במערכת סגורה, אם אתה מצמצם את הסיכונים של חלקים מסוימים של המערכת, נוצר כתוצאה מכך סיכון מערכתי עצום. כלומר, אם נאמר זאת בגסות, אם אתה מצמצם את הסיכונים האינדיבידואליים, הסיכון הכללי האופייני לאותה המערכת לא נעלם לשום מקום. הוא נדחף לרמה המערכתית הכללית ובסופו של דבר מפרק את המערכת הזאת".

ידיעות קודמות בנושא:
ברוסיה הולך להיות בלגאן
היה שלום, העולם הפיננסי הישן!
הבעיות הגלובליות של האנושות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest