דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חוקי הברזל של הדקדוק הרוחני

חוקי הברזל של הדקדוק הרוחני

שאלה: האם צורת האותיות העבריות קשורה עם התכונות שהן מסמלות?

תשובתי: כמובן. את האותיות האלה גילה אדם הראשון כשנכנס לעולם הרוחני, ולכן מאז והלאה ספריי הקבלה נכתבים בעזרתן, בשׂפות עברית או ארמית (האותיות זהות), והשׂפה נבחרת בהתאם לצורת התבטאות של פעולות הבורא (אם מתבטאת פעולת האור אז זה בא לידי ביטוי בעברית, ואם מתבטאת פעולת הכלי, אז זה בא לידי ביטוי בארמית).

צורת האותיות, הסדר שלהן והדקדוק נשארים ללא שינוי מאחר והם נקבעים על ידי שני אורות: חסדים וחכמה, או על ידי שני כוחות, שני רצונות: קבלה והשפעה. המסך שביניהם בונה את כל צורות האותיות.

כאן פועלים חוקי ברזל, חוקים מוחלטים של עשׂר הספירות. המלכות והבינה מתקשרות זו עם זו כדי להשׂיג את הכתר, ושיתוף הפעולה ביניהן מוליד 22 צורות קשר. הם מותנים בעביות, בג' קווים, בתכונת ט' הספירות הראשונות, שלהן המלכות רוצה להידמות. ואחר כך, בעזרת כל מיני אפשרויות של הצורות האלה, המלכות מוצאת ביטוי עצמי ומדמה את עצמה במלואה לכתר.

התורה, מהאות הראשונה ועד האות האחרונה, מתארת לנו את האור, אך בהתאמה בין הכלים. ואם אתה עם הרצון שלך, עם המסך שלך, עם הכוחות שלך, תעבור על כל הצורות האלה, אז תתקן את עצמך באופן מוחלט ושלם.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 19.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
יסוד כל התיקונים
לא צורה אלא מהות

One comment

  1. לכבוד כולנו יחד עם המקובל שלנו הברכה שורה בנו ביחד בטחוננו יגבר נתגבר ונפעל יוצר אור בורא חושך עושה שלום בניהם ובורא את הכל מהחושך יבוא שבחו השבח לאל בורא עולם המעלה אותנו ממצרי הסתימות והאטימות פותח לנו שערי תשובה בתורה המופלאה לדעת להבין אותו ולהידבק בו באהבה ביחד נגלא את התשובה במחשבה אתה שואל ומבקש והיא שבה אלחך חזרה העיקר הכוונה נכון את עצמינו כמו שעון נתאפס אל חבירינו כך רוצה הבורא את מעורבותינו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest