דף הבית / משבר עולמי / חוקי האורגניזם העולמי

חוקי האורגניזם העולמי

מיכאל ליטמן

בעולם עדיין אין הרגשה שכולנו – אחד שלם. ואם אנחנו – אורגניזם אחד כללי, אז דווקא מדינות גדולות וחזקות יסבלו יותר מאשר מדינות קטנות וחלשות.

כי אם כואבת לי הרגל – הכאב מורגש בראש. כל הגוף כבר אינו מסוגל לעבוד בצורה נורמלית. זה אומר, שמדינות גדולות תינזקנה יותר ממדינות קטנות, ועד שהן לא תגענה להסכמה ביניהן, המדינות הקטנות יוכלו לעשות עם המדינות הגדולות ככל העולה על רוחן, כמו הפיראטים הסומאליים או אל-קעידה.

כל הכוחות של מעצמות-העל יופנו לניסיונות להרגיע את המדינות הקטנות והלא רגועות, שתתפזרנה על פני כל כדור הארץ, כמו נקודות בוערות, ותשתקנה את כל העולם.

ונדמה שזה עניין כל כך פעוט – אבל אם אנחנו לא נפעל כולנו יחד, לא נוכל לעשות דבר. פעם, כשהעולם עדיין לא היה גלובלי, זה היה אפשרי – ועכשיו לא!

מעצמות-העל הגדולות והחזקות עומדות עם ידיים מורמות ואינן יכולות לעשות דבר. אם ביניהן לא תהיה הסכמה כוללת, הן פשוט תעלמנה מהמפה. מה שווה הראש, אם יש לי בעיה עם הרגל? האדם חולה, הוא שוכב במיטה ולא מסוגל לזוז.

אני זוכר כאשר שברתי את הרגל, אז מי חשב על הראש – אתה חושב רק כיצד להניח בצורה הנוחה ביותר את הרגל, כדי שתכאב פחות. בזה מרוכזים כל החיים שלך. לכן צריך להבין, שרק על ידי השגת האיחוד, אנחנו יכולים לפנות לבורא שישפיע על פרעה, על כל הרע, ישנה ויתקן אותו.

מתוך שיעור על ההקדמה לספר הזוהר, 07.02.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest