דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / והרע יהפוך לטוב…

והרע יהפוך לטוב…

laitman_2009-11-19_9477-70.jpg

זוהר: פרשת כי תשא, סעיף ט"ז: הן יבושו ויכלמו כל הנחרים בך. עתיד הקב"ה לעשות לישראל כל הטוב הזה, שאמר ע"י נביאי האמת, וישראל סבלו עליהם הרבה רע בגלות. ולולא כל הטוב הזה שמחכים ורואים, כתוב בתורה, לא היו יכולים לעמוד ולסבול הגלות.

הקשר ההתחלתי עם אותו הטוב והשפע ולא הציפייה, שאליו אנחנו מייחלים, הוא שנותן לנו כוחות ורצון להיתקן, הנקרא ישר-אל (ישר אל הבורא).

בעולמינו האדם אינו יודע כביכול, שבעתיד עבור הייסורים יגיע לו שכר. אבל ברוחניות אין הדבר כך. זו אינה הרגעה פסיכולוגית, כאשר האדם חושב שהרע עוד יהפוך לטוב. חכמת הקבלה מתייחסת לזה באופן אחר. כי הרי האדם, ההולך בדרך האמת, יודע שבעזרת הרע הזה הוא ישיג את הטוב, שהרע נמצא בתוכו והוא אינו צריך לסבול אותו, אלא לתקנו. ואז במקום הרע הזה הוא ירגיש עונג ושפע.

האדם אינו מחכה שלאחר תקופה רעה תגיע תקופה טובה, אלא הוא יודע שאותה "התקופה הרעה" – זה גילוי הרע שבו, שאותו הוא חייב לגלות בעצמו ולתקנו – ואז בתוכו עצמו הוא משיג את הטוב. וזה בכלל לא כך, שבמקום אחד – ייסורים, ובמקום אחר – שכר ותענוג, כאן – יגיעה, ושם – שכר, לא! אותו "היצר הרע" בזכות התיקון הופך "ליצר הטוב" – וזה השכר עצמו.

לכן האדם שמח "על הרשעים שמתגלים", כי יש לו על מה לתת יגיעה, ובזכות היגיעה הזו הוא משיג את הרוחניות, את הבורא, תכונת ההשפעה. הכל מתרחש באותו המקום – ברצון ליהנות.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 08.02.2010

רשומות קודמות בנושא:
מתי "הרשעים" יוצאים לחופשי
דרכי החסד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest