דף הבית / המשבר ופתרונו / חולדות הן הראשונות שנוטשות ספינה טובעת

חולדות הן הראשונות שנוטשות ספינה טובעת

ידיעה מתוך המגזין "Money news": למרות עלייה בשווי הריאלי של 6.5% בשוק המניות בשלושת החודשים האחרונים, קומץ של מיליארדרים מתפטר מהמניות שלו בארה"ב מהר ובשקט. וורן באפט (Warren Buffet), שתמך במניות בארה"ב באופן עקבי, התפטר מהן במהירות רבה. אחריו באים ג'ון פולסון (John Paulson), וג'ורג' סורוס (George Soros) שמכר יותר ממיליון מניות, וכן הלאה.

מדוע המיליארדרים קוברים את המניות של החברות שלהם בארה"ב, בעוד ששוק המניות בעיצומו, מחירי הנדל"ן עולים, ושיעור האבטלה התייצב? – המשקיעים המקצועיים האלה יודעים על התיקון בשוק בשיעור של 90%.

בשנת 2006 רוברט וידמר (Robert Wiedemer) חזה את קריסת שוק הדיור בארה"ב, שוק המניות, והוצאות צרכנים. הביטחון שלו בנפילה של 90% בשוק המניות מתחיל במדיניות פזיזה של הבנק הפדרלי להדפיס כמויות אדירות של כסף יש מאין, בניסיון לעורר את הכלכלה.

כשנגיע לשיעור האינפלציה של 10%, איגרות החוב הממשלתיות ל- 10 שנים יאבדו את מחצית הערך שלהן. החברות יוציאו יותר כסף על עלויות אשראי מההוצאות להתפתחות העסקים. משמעות הדבר היא רווחים נמוכים, ירידה בדיבידנדים, פחות עובדים שכירים, פיטורים חדשים. באפט, פולסון, סורוס מתפטרים מהמניות, הם החליטו לפדות אותן מוקדם יותר ולהשאיר את המשקיעים העיקריים ברחוב בלי כלום.

התייחסותי: ככל הנראה, העסק מתחיל לזוז, רבותיי. אבל לפתור את הסוגיה הזאת מן היסוד ניתן רק על ידי שינוי האדם, ודרכו לשנות את היחסים החברתיים והכלכליים. הרי, כל הבעיות נגרמו על ידי הטבע כדי לאלץ אותנו להשתנות. אנשים עדיין לא נוטים להאמין שאנחנו נכנסים לעולם החדש.

ידיעות קודמות בנושא:
אפוקליפסה – זה גילוי לפי ההגדרה!
אם אי אפשר לעצור את התהליך, צריך להוביל אותו
20 הסימנים לכך ש-2012 תהיה שנת האפוקליפסה הכלכלית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest