חוכמת הקבלה והדתות

laitman_2008-11-14_7056_70.jpg

שאלה: אני גר באיטליה ולומד את חוכמת הקבלה מזה מספר חודשים. לאחרונה, בעקבות הלימודים, החלטתי לעזוב את הדת הנוצרית? רציתי לדעת מה הקשר בין חוכמת הקבלה ובין הדת.
תשובה: חוכמת הקבלה היא שיטת תיקון האדם לכדי הידמות לבורא, שיטה לרכישת תכונת הנתינה והאהבה, ואין לה שום שייכות לאף דת. היא פונה לכולם ולא דורשת מהאדם שום התחייבויות, שליחויות, הגבלות דתיות וכדומה…

שאלה: על פי מספר כתבים רוחניים, הדת מתפרשת כדרך חיובית. מקורות אחרים אינם ממליצים על הדת בתור דרך חינוכית. אולי הדת רצויה לחלק מהאנשים ולאחרים לא? דת – זה טוב או רע?
תשובה: הדת טובה רק בזמן ההסתר של הבורא, ואפילו אז רק למען הגבלת האגואיזם של האדם בלבד. בדורנו היא מוחלפת על ידי חוכמת הקבלה ונשארת כמסגרת תרבותית.

שיעורים על פי המאמר "מהות הדת ומטרתה"

ידיעות קודמות בנושא:
דת: המצאה זמנית מועילה
קבלה – פילוסופיה – דת
לדתיים קל יותר – הדת מרדימה
ידיעות נוספות במדור: הדת בראי הקבלה

5 comments

  1. כבוד הרב

    אתה אומר שהדת בימנו היא רק מסגרת תרבותית.והיא טובה רק בזמן ההסתר של הבורא.לפי הבנתי מן השיעורים,המצוות נכתבו ע"י המקובלים לפי שורש וענף.לכן כאשר אדם לומד קבלה ומבין את שורש המצוה יקיים אותה מרצונו.

    אם כך יש חזרה לקיום המצוות רק עם הבנה וכוונה.בדומה לחסידות.

    האם זה המצב?

  2. למירים תיראי את השיעור של יום שישי האחרון יש לך את כול התשובות.ובכלל אפשר ליקנות את הספרים של מיכ אל ליט מן והוא יבנה אותך ותקבלי את כול התשובות.בהצלחה…

  3. אני לא מבין למה אנחנו מבלבלים את האנשים אם תורת הבודהיזים בימקום לפרסם את מה שאנחנו רוצים .להביא לעולם את האמת. אני חושב שמי שבא לדבר אם הרב צריך לישמוע ולהקשיב .וכמובן לא לבלבל תלמידים חדשים שיכולים סתם להעלם לכמה שנים.לא חבל. צריך לתת גז. אני ישמח לישמוע מה אתם אומרים.

  4. אם לא הבנתם הרב שלנו ניפגש אם מורה לבודהיזים ושאל אותו שאלות שזה נחמד.אבל לא ליפתוח להם את העינים אם האמת השלמה. ולתת לקהל שלנו שהוא לא גדול כמו שאנחנו שואפים שהוא רק עכשיו נחשף לחוכמת הקבלה להיתבלבל .

  5. אני קצת מכיר את הרב שלנו אז הבנתי פחות או יותר מה המגמה של השיחה . מקוה להמשך …

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest