חוזרים לבית הספר

laitman_2010-05-24_0629_us-70.jpg

שאלה: כתוצאה מהמשבר, העולם מתחיל להכיר בהדרגה בנחיצות האיחוד. האם הרצון הזה הוא גבוה יותר, בהשוואה לקודם?

תשובתי: לא. מדובר על התקרבות לעמדות שלנו, שהודות לכך נוכל לצרף אלינו בני אדם. ההכרה הזאת באמת מורגשת יותר ויותר חזק מיום ליום. על זה מדברים מדענים, סוציולוגים, פסיכולוגים ואפילו פוליטיקאים.

אך בינתיים זה מוגבל רק למומחים בעלי השׂכלה, הקשורים לבעיה מסוימת. למעשה, ברור שהצרה העיקרית של העולם, זה חוסר היכולת שלנו להסתדר, להגיע להידברות בינינו, כדי להפסיק צריכה מוגזמת וזיהום הסביבה. אנחנו צריכים להיות מאוחדים בהסכמה כללית משותפת.

למסקנה כזאת יכול להגיע כל אדם בעל חשיבה, אך בכל זאת נעים לשמוע על כך ולקרוא חומרים דומים. לפחות המומחים כבר הגיעו לזה.

אך הם אינם מסוגלים ליותר, הם לא ימצאו פתרון, וכאן מסתתרת הבעיה העיקרית. מפני שהאור הוא זה שנותן את הפיתרון, את כוח התיקון, והם אינם יודעים מה זה. הם רק מבינים, שהמצב הוא קריטי, שהאגואיזם הורס הכל וכל הבעיה היא בו. דרוש לנו עולם טוב, שבו כולם מאוחדים וחיים בצורה נורמאלית, חיים צנועים ללא תוספות מופרזות, שבגללן אנחנו מרוקנים ומלכלכים את כדור הארץ.

בסופו של דבר כולם יבינו זאת. מיליונים בכל רחבי העולם מרימים את הראש בדאגה, עוד מעט לא יהיה להם מה לאכול. הם יסכימו להכל, רק שיהיה להם אוכל. הם יסכימו גם לאיחוד. אך שוב, הם לא יצליחו להתאחד, אם לעזרתם לא יבואו אנשים מדרגת התפתחות של מדבר ויאמרו להם כיצד לעשות זאת.

כיצד באמת לעשות זאת? – כולם מתחילים ללמוד, ובכך מגלים ומבינים, מה זה משבר ובמה מסתכם פתרונו. אפילו שאנשים עדיין לא מבינים את הרקע לזה, בכל זאת הם יצטרכו לבוא במגע עם המקורות שלא שייכים למדרגתם. ואז האור המקיף ישפיע עליהם ויתן להם אפשרות להצטרף לדרגה עליונה יותר.

זה הכרחי. כשבעל הסולם כתב על כך שאנחנו צריכים לשבת על ספסל הלימודים ולקחת ספרים, הוא התכוון לא ל"הון" של מארקס, לא למאמרים של לֵנִין ולא לשאר הסוציאליסטים. הוא מתכוון לחומרים שלו, מאמרים כמו "ערבות" ו"מתן תורה", שמותאמים בכזאת צורה שכל אדם יוכל להבין את המסר שלהם.

החומרים האלה נובעים ממקור קבלי ומדברים על דבקות ושיוויון, אנשים עם נקודה שבלב מביאים אותם לכל העולם, וזה מספיק לקבלת "הארה" שתפיח רוח חיים ותעורר את ההמונים לאיחוד אמיתי ונכון, לא כמו שהיה בברית המועצות ובקיבוצים בארץ.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, "פתיחה לחכמת הקבלה", 26.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מהיכן יתחיל החינוך החדש?
ללמוד לאהוב
לשבת מחדש על ספסל הלימודים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest