דף הבית / המשבר ופתרונו / "קניבליזם מוסרי"

"קניבליזם מוסרי"

חוות דעתו של ס. יָקוֹבְסֵן, הכלכלן הראשי של Saxo Bank: העולם הישן מתקרב במהירות לנקודת האל חזור. חילוקי הדעות והניגודים הפנימיים אף פעם לא היו כל כך בלתי ניתנים לגישור. אירופה התחלקה לשני מחנות כלכליים, הצפון נגד הדרום.

המשבר הוא בקנה מידה הרבה יותר גדול ממה שחושבים משתתפי השווקים. הוא עד כדי כך גדול, שלא הצפון ולא הדרום לא יכולים להציע עבורו פיתרון מתאים. גרמניה לא תוכל וגם לא צריכה לשלם עבור הכול. הבנק האירופאי המרכזי אינו מסוגל להסדיר הכול. ישנו רק פיתרון אחד: להרוס את המערכת עד היסוד, ולאחר מכן ליצור איחוד אירופי חדש. אנחנו לא נצליח לחתוך את הדרך לברית הבנקאית, בכך שנחלוף על פני הברית הכספית והפוליטית. בסופו של דבר קיימות רק שלוש אפשרויות של התפתחות האירועים:

· פסגה אנטי-משברית אמיתית, מישהו יצטרך לעזוב את איזור האירו זמנית או לתמיד, בית הדין האירופאי יתפוס את מקומו בפסגת ההיררכיה השלטונית.

· נמשיך למשוך זמן כמו שעשינו עד עתה, ונקווה לנס.

· סוף העולם.

תגובתי: אני אישית רואה את האפשרות השלישית כאפשרות הריאלית ביותר. כי היסודות של המשבר, זה היפר אגואיזם, שלא ניתקן בזה, וזה אומר שאנחנו נמשיך את הנפילה החופשית שלנו לתוכו, עד שהוא יהפוך להיות "קניבליזם מוסרי".

ידיעות קודמות בנושא:
הקריסה היא בלתי נמנעת
סוף המשחק
האיחוד האירופי עתיד להשתנות

One comment

  1. האם חכמת הקבלה לא תעזור?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest