דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / זרימת חיים ניצחית

זרימת חיים ניצחית

laitman_2011-03-08_1561_w-70.jpg

כנס "UNIDOS" העולמי במדריד, שיעור מס' 2

בחכמת הקבלה מסופר שבעולם העליון כוח כלשהו, האור, ברא את הרצון. זה היה רצון אחד יחיד ואור אחד. מצב זה נקרא עולם אין סוף. אחר כך האור בכוונה "פוצץ" את הרצון הזה, והוא נשבר להמון שברים, שנבדלים ברצונות שלהם, ולכן הם מרגישים דחייה, מרגישים את עצמם נבדלים, זרים אחד לשני. "השברים" הללו התרחקו בפנימיות, ואינם מרגישים אחד את השני, מכיוון שכל אחד מנוהל על יד רצון אחר.

הניצוצות הללו נופלים לעולם שלנו ומתחילים לבנות חלל וחומר. זאת הסיבה מדוע העולם שלנו כה עצום וכלול ממגוון גדול של חלקים הפוכים שרחוקים אחד מהשני. במצב זה אנחנו נמצאים עכשיו.

בכל אחת מדרגות הטבע: דומם, צומח וחי פועלים שני כוחות: חיובי ושלילי. ואילו בדרגת "האדם" אנחנו התפתחנו רק בהשפעת כוח שלילי, כשכל אחד מרגיש את עצמו אגואיסט ומשתדל לנצל ככל האפשר את הרצון האגואיסטי שלו למלא את עצמו, אפילו על חשבון האחרים. כך אנחנו התפתחנו לאורך ההיסטוריה.

אם היקום שלנו קיים 15 מיליארד שנה, הצמחים ובעלי החיים בערך מיליארד שנה, אז האנושות קיימת בסך הכל 200,000 שנה, וכל התפתחותה נקבעה רק על ידי כוח שלילי זה.

המקובלים גילו זאת כבר לפני הרבה שנים וכתבו על כך שהתפתחות אגואיסטית כזאת תמשיך עד שנת 1995, ואחר כך אנחנו נתחיל להתפתח אחרת. באחדים מאתנו מתעורר גם כוח חיובי. שני כוחות הללו, החיובי והשלילי, מתחברים ביניהם באדם אחד כך שהוא יכול להתפתח בהשפעת שניהם על פי הקו האמצעי.

במילים אחרות כוח האגו והכוח החיובי של ההשפעה תמיד יפעלו בנו בשילוב הנכון ביניהם. כלומר, אני יכול להשתמש בכוח האגו שלי, על מנת לקבל מהאחרים ואת כוח ההשפעה על מנת להשפיע להם. וכך כל אחד ביחס לכל השאר. אז אנחנו נהיה כמו תאים בגוף אחד, שכל הזמן משתתפים בתהליך החילוף: מקבלים ומשפיעים. זה יתן לנו את ההרגשה של זרימת החיים הניצחית. אך זה מתרחש רק באנשים שמרגישים שמופיע בהם כוח חיובי, והאנשים האלה נמשכים לחכמת הקבלה.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס במדריד, 04.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ניצוץ, שברא את היקום שלנו
לחיות לפי חוקים אחרים
ערבוב הניגודים

One comment

  1. אם אני מרגיש בי את הכוח החיובי, ומעוניין להתחיל לקיים קבוצות, איפה אני יכול לקבל הדרכה בנושא, בצורה פרקטית און ליין.
    נגיד שהבנתי את הנושא של שפלותי לקבוצה, וחשיבות המטרה, בוודאי יש הרבה מה ללמוד בנושא של חיבור נכון בין אנשים, איפה אני יכול להשיג מידע הזה??

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest