דף הבית / כלכלה / כסף / זקוקים לכלכלה עם חוקים חדשים

זקוקים לכלכלה עם חוקים חדשים

דעתו של א. סקראבניוב (A.Screbnyov), מנכ"ל חברת ההשקעות "Progress Capital": למה אנחנו מחכים? לפתור את משבר החוב באירופה, שליוון יהיה מספיק כסף מההלוואות כדי לשלם את חובותיה הישנים, כדי שכלכלת ספרד תתחיל לעבוד ותאפשר ליצור מיליוני מקומות עבודה, כדי שאיטליה לא תלך בדרך של ספרד ויוון, ותהיה מסוגלת לשלם את חובותיה הנוכחיים.

נתאר לעצמינו שזה כבר קרה… הכלכלה העולמית היא כמו נרקומן שחי ממנת סם למנת סם אחרת (תוכנת ההקלה הכמותית). לגרמניה וצרפת אין אינטרס להפעיל את מכונת הדפוס על ידי הבנק המרכזי של אירופה. ואם זה באמת היה קורה, מה לגבי החוב של ארה"ב, שנמצא במערכת, בביטוח הרפואי והפנסיוני שלה, והוא רק הולך וגדל?

במשך 40 שנה אמריקה הציפה בדולרים את כל הכלכלה העולמית. המערכת הקיימת מתבססת אך ורק על אמון כלפי המדינות ויכולתן לשמור על האמון במטבע הלאומי שלהן.

האם נוצרות בעולם מספיק חברות שמובילות את הקבלנים, כלומר מקומות העבודה, מכירות, מיסים? – לא! אנחנו זקוקים לכלכלה חדשה, עם מטבע חדש, העדר חומרי גלם ואנרגיה חלופית. ובינתיים, עלינו להסתפק בכלכלה הגוססת של הדור היוצא. דרך מה האנושות צריכה לעבור כדי להשתנות.

התייחסותי: העולם חייב לעבור דרך הכרת הצורך בשינוי, כמו חולה במחלה קשה מאוד לפני שהוא מחליט על הליך דרמטי. אולם הכרת הצורך עשויה לבוא כתוצאה מהתקפי מחלה, או עשויה לבוא בצורה הכרתית עוד לפני התפתחותה המלאה של המחלה ושל תסמיניה הכואבים, אם האדם בודק את מצבו, עורך בדיקות ומגיע למסקנות הנכונות, ולא עוצם את עיניו ולא מרמה את עצמו. בנוסף, הוא חייב להעריך את המצב בצורה מפוכחת ואובייקטיבית, כדי לקבל החלטה מושכלת למען מדינתו והעולם כולו, בניגוד לתועלת המזערית והזמנית. למרבה הצער, אין כאלה אנשים בקרב אותם אלה שמנהלים היום את העולם!

ידיעות קודמות בנושא:
ההתפתחות הכלכלית לאחר המשבר
על הכלכלנים לוותר על התיאוריות שאליהן הם רגילים
החיפוש אחר אידיאולוגיה כלכלית חדשה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest