דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / זעזוע על ידי השכל העליון

זעזוע על ידי השכל העליון

שאלה: האם כשכבר למדת אצל המורה שלך, הרב"ש, היה לך רצון לבדוק בעוד מקום כלשהו, לעזוב, ואחר כך לחזור?

תשובתי: אצל הרב"ש, לא. אני מטבעי אדם ביקורתי שמזלזל בכולם. ולכן כל מה שהומצא על ידי בני אדם, דחיתי מראש. מה כבר יכול אדם להוציא מתוך "תיבת השכל" שלו? וזאת לא גאווה מצידי, אלא הבנת המוגבלות של השכל שלנו.

יכול להיות שזאת הסיבה שעסקתי בביו-קיברנטיקה. כשאתה רואה מאילו "שבבים" אנחנו נוצרנו, אז בעצם, מה כבר נמצא בך חוץ מכמה חומצות ואיזו מנה קטנה של זרם חשמלי? וזה כל מה שאתה!

אני הגעתי לרב"ש בחיפוש אחר מורה. השיטה עדיין לא הייתה ברורה לי, אך כבר הבנתי שזה באמת ידע עליון.

שאלה: והנה אתה עם ההשכלה הגבוהה שלך יושב מול אדם זקן, שלא סיים שום תואר ועבד איפה שהוא בבניין…

תשובתי: אבל הזקן הזה פותח ספרון, מתחיל לספר לך על מערכת העולמות העליונים, ויחד עם זה פולט כאלה ביטויים שאתה פשוט מתאבן, נעלם דום.

זה באמת כך! זאת פגישה עם האמת. עבור אדם, עבור מדען שמחפש, זאת חוויה מאוד חדה. זה זעזוע, מה גם שזה זעזוע על ידי השכל העליון.

מה שמעניין בשכל העליון הזה, שזה חיבור של הפכים, של ניגודים. זה בדיוק מה שקלטתי אז, ולפני כן לא ראיתי את זה בשום מקום.

מסתבר ששני הדברים המנוגדים, קבלה והשפעה, יכולים לעבוד באופן הדדי ולהתחבר ביניהם בתכונה שלישית, בקו שלישי, וזה מה שקנה אותי. לא ראיתי את זה קודם באף מקום.

כי ההפכים, הניגודים, אף פעם לא התחברו, תמיד היו סתירות. בתוך הסתירות הללו נמצא כל העולם: במאבק, במריבה, בחוסר היכולת לברר משהו. וכשאתה רואה שהם מתחברים ביניהם, אין כאן מה לעשות.

ואז, כשהזקן הזה בן ה- 80, שלא סיים שום בית ספר, מגלה לפניך טבלאות של "עולמות", "ספירות", "פרצופים", מתחיל להסביר את כל זה ולספר על התכונות של האור, של החומר, על חופש הבחירה, על הפסיכולוגיה של האדם, התפתחות החלל, אתה פשוט נדהם מאיפה יש לו את כל הידע הזה?!

והידע הזה שבו, הוא טבעי. זה לא אותו הידע שרצו "לדחוף" לי לומדי התלמוד, על ידי היגיון וויכוחים. כאן אין שום ויכוח, אלא להיפך, בירור האמת, אבל אמת דווקא על חיבור הניגודים.

זה, כמובן, היה צריך להרגיש.

מתוך השיעור הווירטואלי, 08.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מתוך הפירוד משיגים את השלמות
ללמוד אצל מקובל אמיתי
אחרת, אי אפשר ללמוד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest