דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / זמן ההכנה וזמן הקבלה

זמן ההכנה וזמן הקבלה

laitman_2009-11-06_zohar_tv_8165_70.jpg

שאלה: האם אפשר להתכונן לגילוי הקשר השבור בינינו?

תשובתי: ההכנה לגילוי הקשר השבור בינינו נקראת "זמן ההכנה". זהו שלב התקדמות ראשון בחכמת הקבלה, החכמה לגילוי העולם העליון והכוח העליון לכל אחד בעולם שלנו.

האדם מגיע לחכמת הקבלה, אך לא משנה כמה יקרא או כמה יספרו לו על כך, הוא לא מרגיש על מה מדובר כאן. לא נדרש מאמץ לזכור או כישרון להבין, אלא נדרשת השפעת האור כתוצאה מהשקעת המאמצים, לא בלימוד אלא בניסיונות לאיחוד. אז האדם מתחיל לשמוע בהדרגה, כלומר להרגיש תגובות פנימיות על מה שהוא קורא ושומע. מופיעים אצלו רגשות פנימיים מסוימים.

תקרא ספר לחתול, מדוע הוא אינו שומע? – כי אין לו חושים שיגיבו למידע הזה. אין לו "מקום" (רצון) לקליטתו, הרגשתו והבנתו של המידע. כך גם האדם שמגיע לחכמת הקבלה אינו יכול לקלוט את המידע שלנו, לא מכיוון שאינו מכיר את המילים, אלא מכיוון שאין בו עדיין תבניות פנימיות של הרגשות ומחשבות על מנת להגיב על המידע שבספר הזוהר. לכן דרוש "זמן הכנה" שלאורכו אנחנו בונים ברצון שלנו (החומר) תבניות שונות של רגשות, קשרים, ותגובות להגדרות רוחניות.

בניית תאים חדשים כאלה, של הרגשת תבניות רוחניות, מתרחשת בתוכנו רק אם לומדים קבלה בקבוצה שמעוררת את השפעת המאור העליון הנסתר. דווקא המאור העליון יוצר בנו תבניות, תאים חדשים של הרגשת האור, ההשפעה, החיבור והגדרות רוחניות אחרות שלא היו מובנות לנו עד כה. נדרש זמן רב כדי שייווצר באדם צירוף הכרחי של תגובות רגשיות על מונחים רוחניים עיקריים. זוהי תכלית החינוך בעולם שלנו. אם תשימו את הילד בכיתה גבוהה, תראו שהוא אינו מבין מה רוצים ממנו, אינו קולט דבר.

בעל הסולם כתב שיש "זמן נתינה" ו"זמן קבלה". ה"נתינה" פותחת תהליך שמוביל "לקבלה". זאת למרות שלא יכולות להיות נתינה וקבלה יחד, כי חובה ליצור באדם "מקום" שירגיש חיסרון למה שנותנים לו. כל ההתקדמות שלנו בדרך הרוחנית מסתכמת ביצירת יכולות להרגיש את העולם הרוחני בנו. גם כעת הוא סובב אותנו, אך איננו מרגישים אותו. הבורא נותן לנו אותו, אך אין לנו רצון אליו, אין צורך בהשפעה ואהבה, ודווקא אלו הן הרוחניות!

כיצד אנחנו מגלים זאת? – במתנת הבורא ישנו אור שמשפיע עלינו, מעורר אותנו על פי הכלל "האור מנענע את הכלים". האור מנער את הרצונות והם הופכים ליותר ויותר מבינים את "האור" ומשתוקקים אליו, לתכונת ההשפעה. כך מסתיים זמן הנתינה ומגיע זמן הקבלה …

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 26.09.2010

ידיעות קודמות בנושא:
זמן ההכנה
זמן הכנה ושורש נשמה
זמן של נתינה וזמן של קבלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest