דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / זוהר – על חוק המערכת האינטגרלית

זוהר – על חוק המערכת האינטגרלית

laitman_2008-11-14_7127_70.jpg

זוהר: פרשת צו, סעיף ל"ט: "כי המלכות נלקחה מז"א ונבנית לפרצוף שלם. ונמצא שז"א חסר ספירת מלכות. וכמו שחסר בכללו מהמלכות, כן הוא חסר ממנה בכל פרט שלו. שכל ספירה פרטית כלולה רק מט' ספירות ולא מעשר. וע"כ כשהמלכות עולה ומתחברת עם ז"א, היא משלימה לכל פרט שלו לעשר ספירות, תשלומים לכל איבר שלו".

זהו חוק של המערכת האינטגרלית. כשאנחנו משלימים את החלק הקטן ביותר של המערכת, אנחנו משלימים את כל החלקים שלה. כל הספירות הפרטיות של המלכות קשורות ביניהן, כמו גם כל הספירות של הבינה, ז"א והחכמה. כי כל הספירות נובעות מהמבנה הכללי של אין סוף: כתר (כ), חכמה (ח), בינה (ב), זעיר אנפין (ז"א) ומלכות או קוצו של יוד, יוד, ה' עליונה, ו', ה' תתאה. חוץ מהמבנה הזה לא קיים כלום.

כל המדרגות והעולמות שכיבול התפשטו מהאין סוף כלפי מטה עד העולם הזה, זה בסך הכול אותו המבנה של האין סוף שאליו איננו יכולים להגיע בצורה נכונה, בצורתו האמיתית של 100%, ולכן ניתנה לנו ההזדמנות לתקן את אותו המבנה בצורתו המוקטנת, באחוזים קטנים יותר.

לכן אנחנו תמיד משלימים את אותן הספירות. כל המלכויות בכל העולמות נובעות מהמלכות האחת של האין סוף, בכל הספירות הפרטיות שלה שבתורן גם כן נחלקות לספירות פרטיות שלהן וכן הלאה. כל המלכויות שלהן משתייכות לאותה המלכות של האין סוף. כל הז"א, לז"א של אין סוף, אותו הדבר גם שכל הבינות לבינה של האין סוף, וכל החכמות לחכמה של האין סוף.

בכל מקום, כל ספירה, כל תכונה, קשורה עם המקור שלה. ולמרות שכל הספירות קשורות ביניהן דרך עשר הספירות, אך תמיד קיים קשר בין החלקים בעלי אותו השֵם. כלומר האורות מתפשטים ממעלה למטה דרך עשר ספירות, מכתר אל החכמה, הבינה, ז"א והמלכות, או בחזרה בעלותן ממטה למעלה באור החוזר. אך, בעוברן דרך המעבר הזה, האור תמיד משׂיג את הספירה המיועדת לו, נכנס לתוכה וממלא אותה באור הנחוץ לה, כאילו מאותו המקום באין סוף שממנו הוא בא.

אם אני רוצה למלא תכונה מסוימת, אני חייב להתייחס אליה עם אותה התכונה, עם אותו הרצון, עם אותו האור, וכך ממלא אותה. קיימת בחינת מעבר של האורות בהתאם למסכים, התפשטות י' – ה' – ו' – ה' ממעלה למטה או ממטה למעלה, וקיימת בחינת אופי של הספירות. ולכן לא יכולה ה"אוזן" לדוגמה, לקבל אור המיועד "לעין", או לבצע את העבודה שלה. מסך על רצון מסוים יכול לבצע עבודה מסוימת, התואמת בדיוק לרצון הזה. יוצא, שבכל מקרה קיימת הפרדה מדויקת מאוד להוי"ה ולג' קווים, בהתאם למקור שלהם באין סוף, הוי"ה בת ארבע אותיות (י'-ה'-ו'-ה').

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 18.11.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest