דף הבית / משבר עולמי / האם זה מבוי סתום או דלת לעולם חדש?

האם זה מבוי סתום או דלת לעולם חדש?

laitman_2008-11-14_6987_70.jpg

במשך כל ההיסטוריה שלנו התפתחנו בדרגות דומם, צומח וחי, זה המקסימום שהשיגה האנושות עד כה. זו הייתה ההתפתחות של הרצון האגואיסטי שהרגיש את העולם בחמשת החושים הגשמיים. לא היה בהתפתחות הזו דבר שאינו טבעי, אנחנו פשוט ביצענו את התוכנית שהוכנסה בנו על ידי הטבע, בכך שעקבנו אחרי האינסטינקטים הטבעיים והרצונות שהתעוררו בנו. אך מה הלאה?

כעת אנחנו מגלים שכל ההתפתחות הזאת הייתה לנו רק לנזק. מצד שני אנחנו מגלים בתוכנו רצון חדש (רוחני), אשר עד כה לא עסקנו בו ואיננו יודעים למה הוא מכוון. אך הוא דורש מאיתנו מילוי, אחרת אנחנו נשארים מרוקנים, מותשים, מבלי לדעת מה לעשות הלאה עם החיים שלנו.

כאן מגיעה לעזרתנו חכמת הקבלה, שמסבירה שהרצון הנוסף הזה, אשר אנחנו מרגישים מעל לכל ההישגים הגשמיים הקודמים, מתייחס לדרגת המדבר (האדם). וקודם אנחנו מילאנו רק את הצרכים הבהמיים שלנו.

מובן שלא היינו סתם בהמות פשוטות, אלא בהמות מאוד מפותחות שאוהבות מוזיקה טובה, ציורים, אוכל טעים ומיטה רכה. אך היום אנחנו מרגישים צורך נוסף, שהוא מעל לגוף. מלבד זאת, כל העולם מסביבנו הופך למאיים. אנחנו חשבנו שבעזרת המדע, ההתפתחות הטכנולוגית, היישום העצמי, אנחנו נשיג חיים טובים (מנקודת מבטו של בעל ההשקפה).

אפילו בזמן שהגוף שלנו קיבל איזו הנאה בעולם, כמה קילוגרמים של בשר במקרר וכמה מכשירי חשמל מתוחכמים, אך בדרגת האדם, אפילו הפשוטה ביותר, אנחנו מרגישים ריקנות וייסורים גדולים יותר, מאשר קודם. כאילו שבגדי הקרנבל נפלו, ואני גיליתי את עצמי יותר עירום ופגיע בפני החיים האלה, מבלי לדעת מה לעשות איתם. האנושות מרגישה עצמה אבודה.

כל הניסיונות להשיג שלמות (לפחות במישור הגשמי), כוחות, שגשוג, הביאו רק ליותר בעיות. דרושה לנו איזושהי הבנה חדשה ברמה יותר עליונה – שלי עצמי ושל החיים שלי, אחרת לא נוכל להתקדם הלאה. לכן מגיעה חכמת הקבלה ומציעה לנו פתרון.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "גלות וגאולה", 14.04.2010

רשומות קודמות בנושא:
האגואיזם הגיע לקו אדום
ריצת המרתון הזו התארכה מידי

One comment

  1. כאשר אני מרגישה בתוכי את התאווה ,את הרצון לקבל במלוא עוזו. מה עלי לעשות איתו? להתמסר לו? : לא טוב. להשתיק אותו בכוח? : הוא תמיד חוזר.

    איך בדיוק אני יכולה לתקן תאווה, להשפעה? לזמן אור עליון? מבחינת אותו רצון זה מרגיש לי כמו להזיז אותו הצידה ולא ממש לבנות מעליו משהו חדש.

    מדוע שהבורא ירצה בתאוותי?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest