דף הבית / משבר עולמי / ושוב קרל מרקס וקומוניזם…

ושוב קרל מרקס וקומוניזם…

photo_rav_gh70_193.jpg

מתוך העיתונות: המשבר העולמי הפיננסי, המתבטא בפשיטות רגל ובפיטורים המוניים, חידש באירופה את ההתעניינות ברעיונות של קרל מרקס. מוציאים לאור מברלין טוענים, כי המאמר העיקרי של אבי הקומוניזם המדעי "קפיטל", ממש נחטף מהמדפים. נשיא צרפת ניקולא סרקוזי נראה לפני זמן מה כאשר הוא מעיין בספר של מרקס. גם שר הכלכלה הגרמני פייר שטיינברוק העביר על הספר ביקורת חיובית, ואפילו האפיפיור שיבח את הספר על "ניתוח מעמיק".

תשובה: הייתי רוצה לקוות, שבאותה המהירות יגיעו גם לרעיונות של חוכמת הקבלה.

שוויון לכולם, כל אחד מקבל לפי צרכו, כל אדם נדרש לפי היכולת המולדת שלו, ערבות, אחווה – כל זה טוב ויפה… אבל רק כאמצעי ולא כמטרה. והמטרה היא – להדמות לבורא, להתקרב ולהדבק בו. כל צורה אחרת של יישום הרעיונות האלה, יגמר שוב בטרור ובמלחמת עולם.

הסיבה לחוסר ההצלחה ביישום רעיונות הקומוניזם נעוצה בכך, שבאופן תיאורטי הכול נכון ויפה. אבל, את הטבע האגואיסטי של האדם אי – אפשר לשנות לטבע אלטרואיסטי (ראה עיתון "האומה"). ובנקודה זו תמעד כל האנושות!

המשברים והגלובליזציה יגלו לנו, שכולנו קשורים אחד לשני בקשרים הדוקים. זאת אומרת, שחייבים לקיים את הכלל "ואהבת לרעך כמוך". אבל הטבע שלנו לא מאפשר לנו לעשות זאת, אנחנו מוכנים להשמיד זה את זה ואת כל העולם, אבל לא מוכנים ולא יכולים לחיות בערבות הדדית (ראה מאמר "הערבות").

לכן, רק שיטת תיקון טבע האדם, מאגואיזם לאלטרואיזם – שיטת חכמת הקבלה, מושכת על האדם את האור העליון שברא אותו, ורק ביכולתו לשנות אותנו. לכן רק שיטה זו תאפשר לנו לשרוד. הקבלה תשנה את האדם – היא יכולה להביא את כולנו לקיום החוק של חיי אחווה בתוך המערכת האנושית, הגלובלית, הסגורה.

לכן התעניינות במרקס היא טבעית, אך אי אפשר ליישם את התיאוריות שלו באופן פרקטי. כאן יש צורך בכח עליון לתיקון האדם, שאותו רק הקבלה יכולה לספק לנו. הייתי רוצה לקוות שהאנשים יכירו בכך מהר, וירצו ליישם זאת בדרך טובה, ובלי לגרום לעצמם עוד הרבה ייסורים.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest