דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ולראשונה לגעת בבורא …

ולראשונה לגעת בבורא …

laitman_2010-06-07_zohar_9093-70.jpg

בעולם שלנו לכל אחד יש רצון קטן מאד לרוחניות, הנקודה שבלב, וכל הלב זה האגואיזם שלנו. מובן שלא מדובר על הלב הפיזיולוגי, המשאבה שלנו, אלא על הרצונות. כיוון שיש לך רצון קטן בלבד לבורא, ואינך מסוגל לקבל מהרוחניות יותר מנר דקיק שממלא את העולם כולו בתענוגים. על מנת להיות דומה לבורא, חייבים להתחבר עם הזולת, כיוון שאפשר להרגיש את הבורא רק ברצון להשפיע, כלומר בינינו. כשאתה מנסה להתחבר עם הזולת, אתה מתחיל להבין שאינך מסוגל לרצות זאת.

אך חייבים להמשיך להשקיע מאמצים על פי הסדר:

  • אתה פועל במטרה להתחבר עם החברים.
  • אתה מגלה שנאה לחברים.
  • אתה רוכש בהדרגה חשיבות המטרה – תכונת ההשפעה.
  • אור מקיף מתקן בך את תכונת ההשפעה.

אז מה חסר לנו כדי להתאחד וליהנות? – כפי שילד קטן אינו מסוגל להבין מה רוצים ממנו כשדורשים שיתנהג טוב, כפי שהמבוגרים אינם מבינים שחסרים כמה תנאים ופעולות שבעזרתם נבין מה נדרש מאיתנו. לשם כך הבורא שבר את הנשמה הכללית (הרצון המשותף), חילק אותה לאין סוף חלקים, נגיד לשבעה מיליארדי נשמות, כדי שנברר מה חסר לנו על מנת ליהנות ממנו.

על מנת להצטייד בכוונה נכונה קיימת עבודת האיחוד בינינו. בעזרתה אתה מבין מה עליך לרצות. לאחר שננסה להתחבר, נגלה את השנאה שלנו לחברים. אז יחד עם השקעתך באחרים והשקעתם בך, נגלה את חשיבות המטרה. מובן שכל הזמן משפיע עלינו האור המקיף, וכתוצאה מפעולתו אתה מתחיל לרכוש צורך בתכונת ההשפעה, אתה רוצה להרגיש, לרכוש אותה! אתה כבר מתחיל לשמוע שזה כדאי, שזה משהו גדול, מיוחד וגבוה. אומרים לך שבעזרת רצון להשפיע אתה תחדור למימד אחר, בו אתה תתעלה מעל כל הבעיות ומעל העולם כולו, ואתה תגיע לזה כאן ועכשיו!

בנוסף לכך, אינך מת, אלא רוכש תכונה נוספת – אז מדוע לא?! הרצון האגואיסטי שלך מסכים, קדימה, שתהיה לך גם תכונת ההשפעה! זה נקרא "לא לשמה" (לרצות רוחניות בצורה אגואיסטית, למענך). כלומר זה קורה בהדרגה, באופן טבעי, כי השינויים האלה מוטבעים בנו מהטבע. בצורה כזאת יש לך חשיבות המטרה, ואז מופיע הצורך בהשפעה, ואם אתה משיג מידה שלמה של כל מאמציך, אור מקיף פועל עליך ומגלה בך את תכונת ההשפעה, בינתיים במידה קטנה מאד. אך זה מספיק כדי לגעת בבורא ולהרגיש אותו.

המגע הראשון עימו הוא החשוב והקשה ביותר, אך אחרי זה האדם אינו זקוק עוד להסברים, הוא מתחיל להבין בעצמו על מה מדובר.

מתוך ההרצאה הפתוחה בבית "קבלה לעם", 02.11.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest