דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / "והנה פרח מטה אהרן…"

"והנה פרח מטה אהרן…"

"והנחתם באהל מועד לפני העדות אשר אועד לכם שמה: והיה האיש אשר אבחר בו מטהו יפרח והשכתי מעלי את תלנות בני ישראל אשר הם מלינם עליכם" (קרח, י"ז, י"ט-כ').

שניים עשר מטות, זה שניים עשר חלקי הנשמה הכללית (ארבע בחינות בשלושה קווים). בסופו של דבר יוצא שמעליהם נמצא מטהו של אהרון

"וידבר משה אל בני ישראל ויתנו אליו כל נשיאיהם מטה לנשיא אחד לנשיא אחד לבית אבתם שנים עשר מטות ומטה אהרן בתוך מטותם: וינח משה את המטת לפני ה' באהל העדת: ויהי ממחרת ויבא משה אל אהל העדות והנה פרח מטה אהרן לבית לוי ויצא פרח ויצץ ציץ ויגמל שקדים" (קרח, י"ז, כ"א-כ"ג).

מטות שנשארו יבשים, מסמלים דרכים לא מבטיחות של ההתפתחות, ואילו מטה שפרח מסמל את הדרך שמובילה לחיים. לכן כולם צריכים ללכת אחרי אהרון, ויכולים לקחת את המטות שלהם בתנאי שהם ילכו אחריו. הנשמה הכללית מורכבת משתיים עשרה תכונות עיקריות פנימיות שנקראות שבטים. והכול בנוי על חיי שיתוף, על חיבור הדדי ביניהם. שניים עשר השבטים יכולים להיות מחוברים ביניהם רק במקרה שהם מקושרים לאהרון משבט לוי. לכן בתורה מראים אחרי מי צריך ללכת. רק אהרון יכול לחבר תכונות מנוגדות, מאחר ולשבט לוי אין שום דבר לעצמו, הוא עובד רק בכוונה על מנת להשפיע, כוונה ללמד את העם. לכן העם יכול להתקדם קדימה בהתאם לאותה העבודה שהוא מבצע על עצמו, כתוצאה מהלימוד של הלוויים ותחת הנהגתם.

כל התורה מדברת על אמונה למעלה מהדעת, ביטול עצמי מלא, וכשאנחנו מתקרבים לגילוי הבורא, אז באופן טבעי אנחנו מגיעים למצב של הסתלקות מלאה מהאגו שלנו. בזה מסתכם הלימוד וההשכלה של האדם: הוא מבין שהאגו זה לא הוא, ואז יותר קל לו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 27.5.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest