דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / ואהבת לרעך – בזה השכר!

ואהבת לרעך – בזה השכר!

thumbs_v_nebe_100_wp.gif

שאלה: איך אתה מתייחס להפצת חוכמת הקבלה בקרב דתיים בארץ ובאומות העולם?

תשובה: הדתות אינן קשורות לקבלה בשום צורה, אלא הן ההפך הגמור ממנה. הן ניתנו לאדם כמסגרת לקיום בזמן החשיכה – עד להופעתה של חוכמת הקבלה. לכן בזמננו הדתות נעלמות מהעולם. אלא שזהו תהליך איטי ועדיין קיימת האפשרות למלחמות דת.

איננו מפיצים את חוכמת הקבלה בקרב אנשים דתיים אלא רק בקרב החילונים. הניסיון להראות לקהל הדתי שבתוך הטקסט של התורה מסתתרת משמעות עמוקה יותר הוא מיותר כי זה לא עניין חדש עבורם. הם לא יכנסו לזה, כי זה תולש את בסיס האמונה שלהם – העיקרון האגואיסטי של העולם שלנו: "תעשה ותקבל שכר".

והקבלה אומרת את ההפך מהאגואיזם, היא אומרת שבתמורה למעשיך לא תקבל דבר (לאגואיזם שלך), אלא כל השכר שלך הוא בתיקון של עצמך על ידי האור העליון, במעבר ל"ואהבת לרעך כמוך".

ההסבר הזה יכול להתקבל רק אצל אנשים, שאחרי כל הרצונות האגואיסטים שלהם, התפתחה בהם "הנקודה שבלב" – הרצון לבורא, למשמעות החיים. ומי שעדיין מסתפק באמונה, מראה בזאת שעדיין לא התעוררה אצלו הנקודה שבלב, ולכן אנחנו לא יכולים לפנות אליו. הקבלה חושפת בפנינו את חוק ההתפתחות הרוחנית, שהיא התפתחות חופשית וללא כפיה (דבר שגם בשורשו מנוגד לדתות!)

3 comments

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שלום לכבוד הרב, ידוע לי ששאלת המעשר כבר שחוקה למדי. אך בכל זאת רציתי לשאול אותך על המקרים החריגים שקודם לא הועלו לדיון. מה לעשות ואיך צריך להתייחס לאנשים כמו סטודנטים או אפילו תלמידי תיכון שלומדים קבלה ומשתתפים בהפצה אך אין להם הכנסות קבועות וזה עלול ליצור לא מעט קשיים. מצד אחד הם מרגישים את עצמם כאילו הם לא בסדר ומצד שני הם עדיין נמצאים בשלב של בניית החיים שלהם. מזה רק הם יוצאים נורא מבולבלים ולא יודעם מה לעשות.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תודה לך על התשובה אני מכיר את האתר הזה, אבל בכל זאת תשובה לשאלה הספציפית ששאלתי לא נמצאת שם. כי אי אפשר לחזות את כל המקרים מראש, לכן מעניינת אותי דווקא התייחסות לשאלה הזאת.

  3. " אלא כל השכר שלך הוא בתיקון של עצמך על ידי האור העליון, במעבר ל"ואהבת לרעך כמוך".    "

    ואני אומרת שזאת המתנה הכי גדולה שאלו-הים יכול לתת לאדם!!!!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest