דף הבית / חינוך, ילדים / התרופה לריפוי קוצר הראייה האינטגרלי

התרופה לריפוי קוצר הראייה האינטגרלי

Laitman_2010-12-14_9711_us.jpg

הטבע הוא הכוח היחיד שפועל במציאות. כלפינו הוא פועל כחוק אחד: חוק החיבור, שיתוף הפעולה ואהבה, חוק ההשפעה. אנחנו רואים כיצד פועלים כל חלקיו בדרגות הדומם, הצומח, החי והאדם. לכן קיימים מושגים כמו "חיים" – התפתחות שבלתי אפשרית ללא תוספת קבועה של חום, הזנה, וכל הדרוש לתהליך.

אם אנחנו לא יוצרים שום דבר בעצמנו, אז איך אנחנו יכולים למצוא כוח בטבע שירסן את האגו שלנו ויאפשר לנצל אותו בצורה חיובית? זה לא אומר שאנחנו רוצים להקטין את דרגת האגו שלנו, הרי בזכות המניעים האגואיסטיים אנחנו מתפתחים.

למשל, הקדמה הטכנולוגית פינתה לאדם 8-10 שעות ביום. זה מאפשר לנו לעסוק בפעילויות שונות בנוסף לדאגות למזון, ביגוד, מחסה ובריאות. אנחנו מרגישים את עצמנו חופשיים בחיים וביכולתנו להקדיש שליש מהיממה, את הזמן הפנוי שלנו כביכול, ללימודים, שיביאו תועלת לכולם.

אם האגו הביא אותנו להישגים גבוהים בטכנולוגיה, אז אפשר להשתמש בו גם למעשים טובים אחרים. כיצד לרסן אותו, כלומר לכוון אותו משנאה לזולת, לאהבת הזולת? בעצם, אנחנו עוזבים את חיינו כפי שהם, וממשיכים להתפתח בכל תחומי פעילותנו: חינוך ילדים, תרבות, אומנות, מדע, חקר החלל. זאת תהיה התפתחות חיובית אם אנחנו נלמד לשלוט באגו הטבעי שלנו, לנצל אותו לטובת החברה, אם נחנך את האדם לא לשים לב לתועלת האישית כמו עכשיו, אלא להתחשב בזולת.

על האדם להרגיש כפי שהרגישו האנשים לפני אלף שנים, שחיו כמשפחה או אגודה אחת גדולה. כולם היו כאחים, וכל אחד חשב על האחרים. אז, זה בא באופן טבעי, מפני שהאגו לא היה מפותח.

וכיצד היום ניתן לחנך את האדם, שהאגו שלו הגיע לגודלו המקסימלי, לחשוב על כולם כמו על משפחתו? האם זה אפשרי? מאיפה יופיעו בנו שכל ורגש כאלה כדי שנוכל לפעול בצורה אינסטינקטיבית? הרי בלתי אפשרי להגיע ליחס כזה על יד המאמצים הכי גדולים!

היה נחמד להמציא כדורים שיאפשרו לראות את העולם כמו דרך משקפים אינטגרליות: כולם כמו אחד! אני לא ידעתי ולא הבנתי שהאנשים סביבי – כל 7 המיליארדים, הם חלקים שלי! אני לא ידעתי שהם קרובי המשפחה שלי, ואני מרגיש אותם לא כפי שהיום אני מרגיש את משפחתי: לא מתעלם מהם, לא מתגאה בעליונותי, אלא דואג כמו לעצמי או לילדי הקטנים, כלומר, לפני שאני דואג לעצמי.

אז היכן מוצאים תרופה שבעזרתה יתוקנו היחסים בינינו והיחס של כל אחד כלפי החברה וכלפי כל האנושות? אז נוכל להתפתח ולפרוח למרות המשבר, שהביא אותנו כביכול למבוי סתום ובולם אותנו בכל תחומי ההתפתחות. אנחנו מרגישים אבודים במדבר ולא רואים כיצד ממשיכים להתקדם.

עלינו לחשוב היכן לוקחים כוח, שמסוגל לרסן את הטבע שלנו ולהשתמש בו בכל הכוח, רק בכיוון הפוך.

עכשיו אני פועל לטובת עצמי, רוצה לשלוט על העולם כולו. אני חושב שזה כביכול לטובתי, אבל בסוף שום דבר לא יוצא: אני רק סובל, אבל בצורה אינסטינקטיבית ממשיך לדאוג לעצמי.

ואם אני אשנה את היחס ואתחיל לחשוב לטובת הזולת והחברה כולה, אם כולם יהיו לי כמו ילדיי – האם זה רע? וכך יהיו כולם! ניתן לכולם את התרופה, והעולם יתמלא באהבה! יתכן שאז אנחנו נוכל להבין שאנחנו במו ידינו הורסים את העולם, ולא אף אחד אחר.

יתכן שאם נצליח לבסס בינינו יחס טוב, השתתפות ותשומת לב אחד לשני, אז גם בטבע ישררו אותם הקשרים. הרי לפי מחקרים מדעים מודרניים, כל חלקי הטבע קשורים ביניהם. הטבע אחד, אינטגרלי, ואנחנו משפיעים על דרגות הדומם, הצומח והחי לא באופן חיובי.

אבל אם היחסים בינינו יהיו טובים, אז זה רק ישנה את התנהגותם של האנשים בסביבה שהם עכשיו רק הורסים. היחסים בינינו – גם הם כוחות הטבע: כוח המחשבה, כוח הרצון. אומרים שאלה שני הכוחות החזקים ביותר שפועלים במציאות, והם נמצאים בשדה כוח שחודר את כל העולם מקצה לקצה, מנהלים את כל המערכות שבו – החל מבין כוכביות ועד בין בני אדם.

יתכן כי האיזון ביחסינו יגרום לאיזון בטבע! כלומר, לא רק אנחנו, אלא כל העולם שלנו, כולל הכוחות שנסתרים מאיתנו, יזכו לשלווה ולאיזון.

מתוך שיחה מס' 9 על החיים החדשים, 06.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
כדי לא לקנא בחתול שלך
הכרחי ומספיק
החזרה אל האמת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest