דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התרגיל הרוחני הראשון שלנו

התרגיל הרוחני הראשון שלנו

שאלה: מהי המטרה של התרגיל "סור מרע"? כיצד הוא מפתח אותנו?

תשובה: זה התרגיל הראשון הרוחני שלנו, הרי כל העבודה הפנימית היא להתרחק מרע ולעשות טוב. "סור מרע", זאת מדרגה של "להשפיע על מנת להשפיע", "חפץ חסד", ו"עשה טוב", זאת כבר קבלה על מנת להשפיע, עבודה עם הכלים עצמם, עם הרצונות המתוקנים.

בינתיים עלינו רק להתרחק מרע, להתרומם מעל הרצונות שלנו. כך אנחנו לומדים להתקשר בינינו ולרכוש את תכונת ההשפעה. ככל שיותר אנחנו קשורים וקרובים זה לזה, כך כל אחד מאיתנו וכולנו ביחד מגלים את תכונת ההשפעה ובזכותה מסוגלים לגלות את שדה הכוח שבו אנחנו נמצאים.

השדה הזה ממלא את כל החלל. פעם החלל הזה היה ריק, הרי היה "צמצום" והאור הסתלק. אבל עכשיו, כאשר אנחנו רוכשים את תכונת ההשפעה, אנחנו פתאום מגלים שהאור לא נעלם! האור כאן, ואנחנו יכולים להרגיש אותו יותר ויותר חזק: בהתחלה כ"אור הנפש", משהו סטטי, שממלא בצורה פסיבית את כל המרחב של החיים שלנו, כל הרגשות, כל התכונות שלנו.

האור הזה מתגלה בחוש החדש שלנו שאנחנו יוצאים ממנו החוצה. אנחנו יכולים להגיע להרגשה הזאת, אין בה שום דבר מיסטי – זה הוא הטבע, אם כי הטבע העליון. הבורא הוא הטבע. אנחנו פשוט חוקרים את המציאות באמצעות החושים החדשים שלנו. האדם חייב רק להידבק לקבוצה, לשמוע ולבצע בצורה מדויקת את כל העצות של המורה.

שאלה: האם אנחנו חייבים להגיב ולבצע תיקונים של אותם הרצונות שמתגלים?

תשובה: תיקון, זה חיבור. הרצון נשבר וצריך לחבר אותו בחזרה. איך אפשר להרגיש את הבורא אם לא בתכונת ההשפעה?

ואת תכונת ההשפעה ניתן לרכוש מעל תכונת הקבלה. אנחנו יכולים לשחק רק עם שתי התכונות האלה: רצון ליהנות, שהיה בתוך האורח, ורצון להשפיע, שהיה בתוך בעל הבית – שני כוחות: קבלה והשפעה, אור וכלי.

זה הדבר היחיד שקיים במציאות. ואחר כך מתעורר בתוך הכלי כוח ההשפעה. הוא לומד מה זה השפעה על ידי זה שמרגיש את ההבדל בינו לבין בעל הבית.

ואנחנו בינתיים לא מסוגלים להרגיש במה אנחנו נבדלים מבעל הבית, ולכן חייבים לעבוד עם הסביבה. דווקא בגלל זה הייתה "שבירת הכלים", כדי לתת לנו אפשרות לעבוד על החיבור ביניהם.

למעשה, העבודה הרוחנית היא מאוד פשוטה. זה רק נראה לנו שהיא מורכבת, וזאת משום שאנחנו מבולבלים. אבל כאשר האדם מתחיל לרכוש את השיטה, לא נשארים בה שום מורכבות ובלבול. להיפך, הכול מאוד פשוט – יש רק שני פרמטרים: רצון לקבל ורצון להשפיע. וכל השאר מתרחש ומתגלה ביניהם, בין השניים. אין כאן שום דבר מלאכותי.

מתוך ההכנה לשיעור, 06.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
בשדה כוח סמיך של השפעה
הרע מקדם יותר מאשר הטוב
חקר המקור של כל המציאות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest