דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התקדמות שמובילה לנסיגה

התקדמות שמובילה לנסיגה

כיום, הבורא בכוונה מספק לכל העולם את התחושה שהוא תלוי באוויר. האדם אינו יודע למה לצפות, מה יקרה בהמשך. ואז פתאום יש הצפות באירופה, הוריקן באמריקה, שריפות, הרג המוני. כל העולם מזועזע: "האביב הערבי", "האביב התורכי", התסיסה בסוריה, לבנון, לוב, מצרים. וזאת בתקופה שעם כל הטכנולוגיה המודרנית וההזדמנויות שיש ברשותנו אנחנו היינו יכולים לפתור את כל הבעיות הגשמיות ולהפוך את כדור הארץ לגן עדן.

כולם יודעים את זה, פוליטיקאים, מדענים, סוציולוגים. אנחנו הגענו לרמה כזאת של התפתחות שבקלות היינו יכולים לספק לכל האוכלוסייה של כדור הארץ את כל הדברים ההכרחיים: מזון, ביגוד. אין לנו בעיות עם שום דבר למעט עם האדם עצמו – הוא הדבר היחיד שצריך לתקן.

הרי, לעת עתה, אנו מסוגלים להבטיח לעצמינו את השפע הגשמי בכל דבר, לפתור את כל הבעיות, ועם זאת, מחצית מהאנושות גוועת ברעב, והמחצית השנייה לוקה בדיכאון ומאבדת את הרצון לחיות, כמו באירופה, שבה אין בעיות עם המזון אך יש בעיות אחרות.

הדבר היחיד שיכול להציל אותנו, זה שינוי הטבע של האדם. כולנו צריכים להבין את זה ולהפוך את זה למטרה העיקרית שלנו. אין ברירה, אנחנו לא נצליח בשום דבר אם לא נדאג לשינוי הטבע שלנו. זה צריך להיות ברור לכולם, ובראש ובראשונה, לאלה שעוסקים בחכמת הקבלה.

אפשר לעזוב את כל הניסיונות האחרים לתקן את המצב, הרי לא משנה לאיזה הישגים נגיע בהספקת המזון, הביגוד, בתעשייה הכבדה והקלה, בהיי-טק, זה לא ישפר את המצב שלנו בכלל. מבחינה טכנולוגית אנחנו יכולים לעשות פלאים, אבל אנחנו לא יכולים להשתמש בהם לתועלת האדם.

אנחנו נוכל להמציא תרופות למחלות כלשהן. כבר עכשיו יש תרופות נגד סרטן, מחלות כליות ולב טובות יותר בהרבה מאלה שנמצאות בשימוש, אך זה לא ריווחי לייצר אותן, ולכן הן לא מגיעות לשוק. הרבה יותר משתלם לייצר כמה שיותר ציוד יקר ערך, ליצור כמה שיותר בלבול, כדי להעסיק יותר רופאים וצוותים רפואיים, סביב זה פועלת תעשייה שלמה. מערכת הבריאות, זה מפעל הבריאות.

לכן, אנחנו לא נוכל לסדר שום דבר לפני שנתקן את הטבע של האדם. צריך לכוון את כל הכוחות רק לזה, ואז נגיע להצלחה. אחרת, זה לא יעבוד.

לאחרונה התקלקלה אצלי מדפסת חדשה כמעט. הספקתי להדפיס עליה מקסימום חמישים דפים, והיא כבר הפסיקה לעבוד. בכוונה מייצרים דברים כך שהם יישברו מייד, ואנחנו ניאלץ לקנות חדשים. הטבע שלנו בכוונה גורם לנו לעשות את הכול בצורה הפוכה. נראה שהטכנולוגיות מתפתחות, והטכניקה מתקדמת, אך בסיכומו של דבר, ישנה נסיגה בכל הכיוונים. וכל זה כדי שנבין את הרע שבנו.

לכן אין מה להתפלא שאין ביטחון ואין סביבת חיים טובה נעימה עבורנו ועבור הילדים שלנו. בסופו של הדבר, זה יגיע עד כדי כך שיהיה בלתי אפשרי לחזות מה יקרה מרגע לרגע, ואתה תהפוך לארנב קטן רועד מפחד שמתחבא מתחת לעלה. אלה יהיו החיים. בבוקר אתה תחשוב על איך לשרוד עד הערב, ובלילה תחכה עד שיגיע הבוקר.

למרבה הצער, אי אפשר בלי פחד. הרי, אם אני אגואיסט, אז אפשר להשפיע עליי רק על ידי פחד. ישנם אלפי סוגים של פחד: פחד טוב או רע, פחד מהעולם הזה ומהעולם הבא, פחד לא להשיג את הבורא, לא להצליח לתפוס אותו, או שלא להצליח להשפיע לו. אבל בכל מקרה, פחד הוא הגירוי היעיל ביותר. פחד לא להשיג את הרצוי, שהוא הנגזר של הרצון. אני רוצה להשיג מטרה כלשהי, ואני פוחד שאני לא יכול להגיע אליה, כלומר, יוצא פחד שנובע מפחד, וזה כבר המניע האמיתי, מה שנקרא "יראה".

מתוך השיעור על המאמר של הרב"ש, 11.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
קללה של שפע חסר תועלת
לגרש את החושך
הענן המוזר שירד על העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest