דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התקדמות רק מתוך שמחה

התקדמות רק מתוך שמחה

thumbs_smeyas_100_wp.jpg

שאלה: באחד השיעורים על אגרות בעה"ס נאמר, שאלה שלומדים קבלה בצורה נכונה, מרגישים את עצמם יותר מרוחקים מהבורא, וכך עד המחסום. ורק על ידי פריצת המחסום הם סוף-סוף ברגע אחד מרגישים את עצמם – בדבקות עם הבורא. ואלה שהולכים בדרך השקר, יכולים להרגיש את עצמם יותר קרובים לבורא, נהנים מתהליך הלימוד, מתהליך העבודה על עצמם. אצלם לא צצים רצונות, בכל רגע כביכול לבורא – הם מקבלים את הרצוי. האם האדם לא צריך לשמוח בכל צעד שהוא עושה, כשהוא מכוון למטרת הבריאה

תשובה: הכרת הרע צריכה לשמח את האדם, משום שרק הכרה מלאה של הרע מביאה לויתור מלא שלו ,ובכך מביאה למעבר המחסום. חפש תמיכה בקבוצה, בעבודה משותפת – תברח מכל הרע אל קבוצת החברים (וירטואלית או פיזית). משם תקבל כוח! מחליט להשיג את מטרת הבריאה, צריך להבין שהיא מושגת על ידי פריצת האגו. הרי הרצון – הינו החומר של הבריאה, שרק בו אנחנו והסובבים מרגישים את עצמנו. אבל בהתחלה הרצונות מתגלים בנו כמנוגדים לבורא, כדי שביניהם נוכל להרגיש את עצמנו ואת הבורא, את השוני והדמיון (דבקות) בינינו.

צריך מראש להכין את עצמך למצבים מנוגדים לבורא, כמו שכתוב: "כיתרון האור מתוך החושך". וככל שהאדם עולה גבוה יותר במדרגות הסולם, ב- 125 המדרגות, אזי ההופכיות שלו מהבורא מתגלה יותר: "גדול מכולם – הרצון שלו גדול מכולם" והכוחות המנוגדים לעליה הרוחנית גדולים יותר. ראו דוגמה על טיפוס על ההר לבורא בספר "הקוסם" או ב"הקדמה לתע"ס".

שאלתה של טל: לפי כל הכתבים של הרב"ש ורבי נחמן מברסלב- אדם צריך להיות שמח ממצבו כי רק ככה הוא יכול להתקדם, מתוך שמחה ולא מתוך עצבות ,אבל מצד שני אתה אומר, שאם אדם מסופק ממה שיש לו אז הרצון נשאר לא מספיק מפותח וכך לא ניתן להגיע לגילוי האגו.

תשובה: צריך לשמוח מהכרת הרע בך, למרות שאתה מרגיש את עצמך מתועב ונבזה, משום שאלה סימפטומים של יציאה וטהרה מהאגו. ראה אגרת 5 – בעל הסולם לתלמידו, איך שהוא שמח לראות בו רצונות ומחשבות רעות שמתגלות בו.

שיעור על אגרת בעל הסולם מעמוד י"א

One comment

  1. אביב מעיין

    לכולם שלום,  אני נהנית מכל רגע. שנים שאני "מנסה " להיות ילדה טובה , אמא טובה, וכו'. אף פעם בהצלחה רבה. באה הקבלה והסבירה לי באחת הכל. הכל התחיל לצאת החוצה כמו מוגלה של פצע כל האגואיזם. זה מביא מצבים קשים מאד מאד. אך הרי צריכים להתגבר על השומר של הארמון הלא כן?

    חזק חזק ונתחזק. באהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest