דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התקדמות על ידי מכות

התקדמות על ידי מכות

2011-11-18_congress_arava-285_w.jpg

הרב"ש מתאר את העלייה הרוחנית של האדם, והוא מביא כדוגמה בניין בן שתי קומות, בקומה הראשונה נמצאים החברים ובקומה השנייה נמצא הבורא. אנחנו צריכים להתאחד עם החברים בצורה כזאת, כדי שיהיה לנו לב אחד, רצון אחד, כוונה אחת. אם כל אחד מרכין את ראשו ומתבטל, אם כל הפנימיות אצלנו היא משותפת, אז אנחנו יוצרים מערכת שמותאמת להשפעה.

יחד עם זה, חסר לנו את כוח ההשפעה עצמו, אבל אנחנו משקיעים בינינו מקסימום מאמצים. אפילו שאנחנו יודעים שלא נוכל לממש את זה, אנחנו בכל זאת משתדלים לשמור על הלחץ. כאן אסור לעצור, אנחנו לא יכולים לחצות את קו הסיום ולשבת ולחכות עד שיגיע האור המיוחל. להיפך, אנחנו כל הזמן נותנים יגיעה כדי להגיע למרכז, כלומר, כל אחד מבטל את עצמו כלפי המטרה המשותפת.

במרכז נמצאים כל הניצוצות שלנו, כל הרצונות, שמכוונים להשפעה הדדית ואהבה הדדית. ואם אנחנו מכוונים נכון לתכונה הרצויה הזאת, כדי מתוכה להשפיע לבורא, לתת לו את זה כמתנה, אז לתוך המרכז, לתוך החיבור ההדדי שלנו, לתוך האיחוד שלנו, מגיע המאור המחזיר למוטב ובונה את תכונת ההשפעה.

במילים אחרות, ב"אור החסדים" מתגלה לנו "אור החכמה". כך התכונה האלוקית מתחברת עם מבנה ההוי"ה, ודווקא בקשר הזה בין הנברא לבורא יכול להתגלות "אור החכמה". כי הבורא בעצמו הוא "אור חסדים", וחכמה, זו כבר השפעה שמכוונת למי שעובד למענה.

שאלה: האם אפשר להשוות את הכנסים שלנו עם הקומה הראשונה של הבית הזה, שעליו מדבר הרב"ש?

תשובתי: ולא רק עם הקומה הראשונה, כי באיחוד הכלל עולמי שלנו, בכלי העולמי, אנחנו רוצים לעלות גם לקומה השנייה. אם אני נוסע לכנס בברזיל, זה לא אומר שאני לא נמצא גם במקומות אחרים. כולנו מחוברים ברצון אחד. ברגע שנבנית הקומה הראשונה, אז מייד גם נוצרת הקומה השנייה, והאור ממנה יורד ונוחת לתוך הכלי המוכן, כמו חתן.

ואחר כך, יחד עם העבודה היום יומית לחיזוק הקשר ההדדי שלנו, אנחנו צריכים להתקדם למצב המכריע שבו ניתן את המכה האחרונה.

התורה מספרת לנו כיצד מסתיים שלב הגלות: לאחר סדרה של צרות, מכות, אנחנו מגיעים לשחרור. לכן, המכות שלנו בכנסים הן "מכות מצרים". הכול נעשה בהסתרה ובחושך ואנחנו לא יכולים להבדיל ביניהן, אבל אחר כך אנחנו נגלה את זה.

ולכן, אנחנו מתאספים יחד כדי להכות באגו שלנו, לנטרל ולבטל אותו על ידי המכות האלה של החיבור וההפצה ולהיות מוכנים לגאולה. אני מסתכל על הפעולות האלה כעל הצעדים האחרונים לפני יציאתנו לחופשי.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 18.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מכתב ללא כתובת
למצוא את מרכז המעגל
מכות באותה הנקודה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest