דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התקדמות בנקודות הדבקות

התקדמות בנקודות הדבקות

כל הבעיות והקשיים שמופיעים בדרך, שעליהם מספר ספר הזוהר, אלה הפרעות בדרך לדבקות. הרי אם היינו נמצאים בדבקות, לא היינו צריכים להסביר איזה דבר או לכתוב על איזה דבר. הדבר היחיד שחסר לנו כדי להגיע לדבקות – הוא הבקשה הנכונה.

אם הבקשה שלי תהיה נכונה בכל פעם, אני בכל רגע בהתאם לבקשה שלי אמצא בדבקות. ממני דרושה רק הבקשה, אך הבקשה צריכה להיות על הרצון הנכון והמבורר באופן מוחלט, יחסית לאותו הרגע שבו אני נמצא.

אם אני עכשיו הייתי יכול לבקש בצורה נכונה, הייתי מגיע לדבקות, נכון שזה בדרגה היחסית שלי. כך בכל פעם היו מתחלפים בי הרצונות, התנאים, התכונות הפנימיות והחיצוניות, ואם הייתי מבקש בצורה נכונה הייתי מתקדם ישר בנקודות האלו ממטה למעלה, מנקודת דבקות אחת לאחרת.

לכן, כל העבודה שלנו מסתכמת בלבקש בצורה הנכונה, כשאנחנו מבררים בצורה יותר ויותר מדויקת את הבקשה שלנו. קיימים תנאים רבים עבור ההכנה לעבודה הזו: כל העולם הזה, החברים, הלימוד וכו'. אך כל זה כדי שנברר את הבקשה שלנו.

העולם הזה והחברים הם מרכיבי הרצון שלי שאני צריך לברר. לא דרוש ממני שום דבר מלבד תפילה (מ"ן). לכן נאמר, שכל התיקון מתבצע על ידי תפילה ומעשים טובים, על ידיהם אנחנו מבררים את הרצון שלנו.

והספר מספר על אילו רצונות אנחנו צריכים לבקש בתפילות שלנו. המקובלים לא כותבים על שום דבר אחר, כי כל השאר יתגלה בך מעצמו.

מתוך השיעור לפי ספר הזוהר, 11.09.12

ידיעות קודמות בנושא:
בקשה לא להתעכב ב"כניסה" וב"יציאה"!
נוסחת החזרה למקור
תעזור לאור להתגלות!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest