דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התפתחות העובּר הרוחני

התפתחות העובּר הרוחני

לאחר שהרגשנו בכנס את נקודת האיחוד, אנחנו צריכים להשתוקק לאותו המצב, כמו אז, לאותו חיבור כללי מעל כל ההפרעות, כפי שהרגשנו באותו האולם הגדול. כאילו שבזמן הכנס הייתה תלויה מעלינו צלחת מעופפת – צלחת של הרצונות, הכוונות ,ההשתוקקויות והחיבורים המאוחדים שלנו.

ועכשיו, על אף שאנחנו נמצאים במצבים שונים, וכל אחד זרוק באיזושהי פינה שלו, אנחנו צריכים להשתדל לשמור את אותו המצב של החיבור. אם תוכל לשמור את אותה נקודת האיחוד על פני כל ההפרעות –תגדל.

ההורה לא נותן לך שום דבר מעבר לטיפת הזרע שלו. כמו שנאמר, האב נותן את ה"לובן", האם נותנת את ה"אודם", והבורא נותן את הנשמה. יש לך נקודה אחת – וזהו, זה מספיק. ועכשיו אתה צריך לגדול עד לרמה של אין-סוף, אבל איך?

לכן מוסיפים לך אגואיזם, שעל פניו אתה צריך לגדול. מתוכו יוצא אותו ה"בשר" שאנחנו צריכים להוסיף לנקודה שלנו, לטיפת הזרע.

והאגואיזם הזה מגיע ובכל פעם מבלבל אותנו, חותך אותנו לחתיכות. ואנחנו, למרות כל זה, צריכים להישאר בדבקות ובחיבור, ואז גם אותו האגו יתכלל בדבקות הזאת, ואנחנו נוסיף אותו לשם על ידי המאמצים שלנו, ונחבר אותו לאותה הטיפה.

ואז הטיפה הזאת תתחיל להתרחב על חשבונו. היא הייתה רק נקודה במרכזו של האגו שהקיף אותה מכל הכיוונים, ועכשיו היא מתחילה לגדול ולתפוס את כל המרחב הזה של האגואיזם – וכך אנחנו גדלים.

ברגע שבו נתגבר על כל ההפרעות של העולם הזה ונוכל לשמור את החיבור שהשגנו בכנס, לאחר מספר מאמצים כאלה, אנחנו נשיג את המידה השלמה הראשונה, שנקראת "פרצוף בעשר ספירות מלאות" או "הכוונה הרוחנית".

אני מבקש לצפות שוב בכל מה שלמדנו בכנס – בכל שמונת השיעורים. ובכלל, לצפות בכל ההקלטות מהכנס, לחזור אליהן כל הזמן. הרי אם במצב הנוכחי האדם חוזר לשם, הוא משיג את אותו המצב יחד עם האגואיזם החדש שלו, וכך הוא מתקן את עצמו.

ולא צריך שום דבר מעבר לזה! את אותה הטיפה של הזרע הרוחני שקיבלנו שם – אנחנו צריכים עכשיו להרחיב על פני האגואיזם וכל מה שקורה איתנו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 22.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
"המקום המשותף" של העולם העליון
הרחבת נקודת האיחוד
מהנקודה – אל המדרגה הרוחנית הראשונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest