דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התכנסות על אדמת ישראל

התכנסות על אדמת ישראל

שאלה: האם אפשר לומר, שהיהודים מפוזרים בקרב העמים כדי להדגים ולהציג "בשטח" את שיטת האיחוד?

תשובתי: עָם ישראל התפזר בקרב העמים, קודם כל כדי לספוג את התכונות שלהם ולהכניס את התכונות שלו לתוכם. חכמת הקבלה מכנה את התהליך הזה "התכללות הדדית".

אם עָם ישראל לא היה יוצא לגלות, אז ההתפתחות האנושית הייתה מתרחשת אחרת לגמרי. כי כל תחומי ההתפתחות, הפיננסים, הטכנולוגיות, הכלכלה, התרבות, ותחומים אחרים, למעשה נובעים ממקור אחד…

לכן, בהתחשב באמצעים המודרניים של תקשורת המונית, אין לנו שום צורך להישאר "בשטח".

שאלה: האם זה אומר, שליהודים עדיף היום להתאסף על אדמת ישראל ומכאן להפיץ את חכמת החיבור והאיחוד?

תשובתי: אני רואה שההנהגה העליונה מסדרת הכול בכזאת צורה, שבין אם אנחנו רוצים בכך ובין אם לא, אנחנו נאלצים לנסוע לכאן.

אני הגעתי לישראל בזמן מלחמת יום הכיפורים, לאחר ארבע שנים של סירוב עלייה. כולם ברוסיה, כולל היהודים, אמרו לי: "מה יש לך לעשות שם? אתה הרי מסודר כאן בצורה מצוינת". אבל עם השנים אני ראיתי, איך גם האנשים האלה עוברים לכאן. באופן כזה, זוהי רק שאלה של זמן.

אני לא מדבר בינתיים על אמריקה הצפונית, אבל המגמה הכללית מלוּוָה בלחץ על היהודים, לפחות באירופה. הלחץ עד כדי כך הולך וגובר, שהם יתחילו לחשוב ברצינות על התבוללות מלאה. אבל גם זה לא יקרה, מפני שישנה תוכנית עליונה.

בסופו של דבר, לאחר צרות רבות, כמה שהם לא ימשכו את "העסק", מחוסר מוצא אחר, הם בכל מקרה יצטרכו לברוח משם.

אותו הדבר התרחש במאה העשרים עם יהודי גרמניה, שהניחו, שעדיין יש להם זמן, אבל בסופו של דבר, רק ברי מזל מעטים ברחו "ריקם", גורלם של האחרים ידוע…

שאלה: למה ליהודים כל כך חשוב דווקא שטח האדמה של ישראל?

תשובתי: זה נובע מחוקים של סיבה ומסובב של "שורש וענף". אדם שנמשך לישראל, למעשה נמשך להתפתחות הרוחנית. אפילו שמבחינה חיצונית המדינה לא נראית כדוגמה מתאימה, ובכל זאת, אם למרות כל התופעות השליליות ואי הנוחות הפנימית, לאדם חשוב המקום הזה, זה אומר שהתעורר בו הקשר עם תוכנית הבריאה, עם הכוחות העליונים של הטבע.

מתוך תוכנית מס' 25 "כצרור קָנים", 11.01.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest