דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התוכנית הסודית של העָם היהודי

התוכנית הסודית של העָם היהודי

שאלה: איך אתה רואה בכללות את המצב שבו מצא את עצמו היום העָם היהודי?

תשובתי: אנחנו צריכים להבין את הרגע הנוכחי של התפתחות האנושות, להבין מה היא הסיבה שאנחנו עד כדי כך שנואים בעיני העולם, למה, במקרה הטוב, דוחקים אותנו לפינה, ובמקרה הגרוע ביותר רוצים להשמיד אותנו.

כל זה נקבע על ידי התפקיד ההיסטורי של עָם ישראל: עבור האנושות, במיוחד בזמנינו, אנחנו צריכים להוות דוגמה לאיחוד נכון, שיאפשר לעבור לשלב הבא של ההתפתחות שלנו.

היום התגלה המבוי הסתום של ההתפתחות האנושית, מבוי סתום ביחסים במשפחה, בכל תחומי הפעילות השונים, בקנה מידה של מדינות נפרדות ושל כל העולם. הגיע הזמן לעלות למדרגה הבאה, אבל אנחנו עדיין לא מבינים את זה. בעולם שלנו בינתיים אין פתרון, ולכן כולם סובלים מחוסר מוצא.

השקפות פילוסופיות קורסות, תוכניות מוּפָרות, הכול מגיע לקיצו. בעבר, האנושות שאפה למשהו, ואילו היום ההורים כבר לא תולים תקווה בעתיד טוב יותר לילדיהם.

אפשרות חלופית

וכאן מן הראוי שהעָם היהודי יבין את ייעודו: דווקא עכשיו אנחנו צריכים להראות ולהדגים לאנושות את שיטת החיבור והאיחוד. כי דווקא בזה שהאנושות תתחבר לפי הדוגמה שלנו, היא תתאחד בצורה טובה, כך, שאנחנו נגיע להתאמה עם הטבע, עם החוק הכללי שלו, עם ההתפתחות שלו. ואז נתפתח הלאה, לא סתם בצורה של הישרדות, אלא בעלייה למדרגה חדשה.

בעָם היהודי טמון המפתח לזה. זה ה"סוד" של עָם ישראל, אותה "תוכנית סודית" שמשייכים לנו. ואנחנו צריכים, סוף כל סוף, לגלות אותו, לעצמנו ולעולם כולו. זה צו השעה.

אני מקווה שהיהודים יבינו, שהגיע הזמן ליישם את "תוכנית המגרה" שמחכה כבר אלפי שנים, ליישם על עצמנו, ובזה להראות דוגמה לכולם, מה שנקרא, להפוך להיות "אור לגויים".

אם אנחנו לא נעשה את זה, מהלך העניינים הכללי ילחץ עלינו כך, שבסופו של דבר אנחנו בכל זאת נצטרך לפעול.

ולהיפך, אם היהודים, בתור התחלה, לפחות יגלו וידעו מדוע הם שנואים על העולם ומה הוא ייעודם, זה יקל מאוד על גורלם. כי הידע הזה כשלעצמו כבר מהווה בפני עצמו השתתפות התחלתית, אפילו שעדיין פאסיבית, בתהליך הכללי, שנובע ממחשבת הבריאה.

אפילו מגע ראשון עם האמת, היכרות ראשונית עם מצב העניינים הריאלי, למרות שאנשים עדיין לא מבינים את המשמעות הכללית שלהם, יכול לשנות את המצב לטובה. הנגיעה עצמה פותחת ערוצים לכוח חדש, לניהול חדש של העולם.

אין מקריות

המהות היא, להסביר לכל יהודי מה הוא הייעוד שלו בחיים האלה, בעולם, ולמה האנושות מגלה כלפיו יחס כל כך שלילי. הסיבה היא, שהוא לא מבצע את התפקיד שלו.

לא במקרה הם משייכים לנו כוונות רעות וסבורים, שכל הצרות נובעות מאיתנו. אנחנו צריכים לחקור, לנתח את ההשמצות הנצחיות הללו. כי מדובר בתופעה טבעית, ולא על התפרצויות ספונטאניות שאינן קשורות ביניהן. אפילו עמים, שאיתם אנחנו למעשה לא היינו במגע, חווים את אותה הרגשה אמיתית. אנחנו צריכים להבין, שלתופעה הטבעית הזאת יש שורשים ויש ביסוס.

חכמת הקבלה מתארת את המנגנונים הפנימיים של המתרחש ומסבירה לנו איך אנחנו יכולים ליישם בפועל את תפקידנו.

קודם כל, העמים צודקים בשנאה שלהם כלפינו. כי אנחנו באמת "סוגרים את הברז" לשפע שצריך לבוא לכל העולם. כמובן שאני לא מצדיק את השונאים, אבל אני אומר ליהודים: בואו נבצע את מה שמוטל עלינו על ידי הטבע עצמו. ובואו נעשה את זה כמה שיותר מהר.

מתוך תוכנית מס' 25 "כצרור קָנים", 11.01.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest